Potenciál novej strany Andreja Kisku sa pohybuje na úrovni 28,3 percenta. Namerala ho agentúra AKO pre Hospodárske noviny. V prieskume sa ľudí pýtali otázku: „ak by boli voľby teraz, či by ste zvažovali, že by ste túto stranu volili či nevolili?“ Dáta zbierali od 28. do 31. mája, tesne po eurovoľbách.
Reálne by hlas A. Kiskovi dalo 10,8 percenta opýtaných. To by znamenalo štvrté miesto za Smerom, koalíciou PS/Spolu a stranou Mariana Kotlebu. Prezident ešte meno strany neoznámil. Spustil iba stránku Je nás viac a tiež bilbordovú kampaň.
Agentúra AKO vo svojom volebnom modeli zisťovala preferencie strán s Kiskovou stranou, ale aj bez nej. Kiskovci by podľa tohto modelu zobrali Smeru 1,3 percentuálneho bodu, PS/Spolu 2,4 percentuálneho bodu, kotlebovcom 1,1 percentuálneho bodu, liberálom z SaS 2 percentuálne body.
Noviny upozorňujú, že potenciál novej strany bol na úrovni štyridsať percent, ale klesol na zhruba tridsať percent. „Keď niekto nezávislý oznámi novovznikajúci subjekt, tak si viac cieľových skupín myslí, že to môže spĺňať ich predstavy. Akonáhle sa začne strana konkretizovať, tak je logické, že časť cieľoviek s tým súhlasiť nebude. Niekomu bude prekážať zameranie, inému nejaké meno, až sa to bude zužovať na presnú cieľovú skupinu,“ povedal Václav Hřích z agentúry AKO pre Hospodárske noviny.