Noví aj starí výrobcovia automobilov sa snažia vyrovnať softvérovým funkciám, ktoré ako prvá zaviedla spoločnosť Tesla. Tieto funkcie umožňujú aktualizovať výkon vozidla, dojazd batérie a schopnosti samostatnej jazdy na diaľku, uvádza agentúra Reuters.

Nemecká automobilka sa dohodla na zdieľaní príjmov s výrobcom polovodičov Nvidia Corp, ktorý je od roku 2020 jej partnerom v oblasti softvéru na automatizované riadenie, aby znížila počiatočné náklady na nákup drahých výkonných polovodičov, uviedol v stredu výkonný riaditeľ Ola Kaellenius.

,,Platíte len za silne dotovaný čip a potom zistíte, ako maximalizovať spoločné príjmy," povedal s odôvodnením, že nenávratné náklady by boli nízke, aj keby vodiči nevyužívali všetky funkcie, ktoré čip zahŕňa.

,,Ale iba zákazníci, ktorí si zaplatia dodatočný balík voliteľnej výbavy, budú mať vozidlá vybavené technológiou lidarových senzorov a ďalším hardvérom pre automatizovanú jazdu "úrovne 3", ktoré majú vyššie variabilné náklady", informoval Kaellenius.

Výrobca senzorov pre samojazdiace vozidlá Luminar Technologies Inc, v ktorom má malý podiel spoločnosť Mercedes, v stredu uviedol, že uzavrel s automobilkou dohodu v hodnote niekoľkých miliárd dolárov o integrácii svojich senzorov do širokej škály jej vozidiel do polovice desaťročia, čím akcie Luminar vzrástli o viac ako 25 percent.

Oznámenia spoločnosti Mercedes zverejnené na dni aktualizácie softvéru v kalifornskom Sunnyvale podrobne opisujú stratégiu, ktorá je základom procesu, realizovaného v automobilke už niekoľko rokov. Cieľom uvedenej stratégie je  prejsť od nejednotného prístupu integrujúceho softvéru od rôznych dodávateľov k riadeniu jadra softvéru a zapojeniu partnerov.

Spolupráca so spoločnosťou Google

Mercedes uviedol, že spolupráca so spoločnosťou Google mu umožní ponúkať vo svojich vozidlách dopravné informácie a automatické presmerovanie.

Vodiči budú môcť sledovať YouTube na zábavnom systéme vozidla, keď bude vozidlo zaparkované alebo v režime autonómnej jazdy 3. úrovne, ktorý umožňuje vodičovi na niektorých cestách spustiť oči z volantu, pokiaľ v prípade potreby dokáže opätovne získať kontrolu nad vozidlom.

Ďalší výrobcovia automobilov, ako napríklad General Motors, Renault, Nissan a Ford, zabudovali do svojich vozidiel celý balík služieb Google a ponúkajú funkcie ako Mapy Google, Asistent Google a ďalšie aplikácie.

 Všetky vozidlá na očakávanej platforme modulárnej architektúry Mercedesu budú mať aj takzvané hyperscreeny, ktoré sa budú nachádzať v kokpite vozidla, informovala spoločnosť v stredu.

Ďalšie dôležité informácie

Elon Musk
Neprehliadnite

Ak konkurencia vyrobí lepšie auto, tak nech Tesla pokojne zbankrotuje, zvykne hovoriť Musk