Nová príchuť Kofoly vyvolala v Česku kontroverzné reakcie a jeden z obchodných reťazcov na Slovensku ju nebude ani predávať, píše spravodajský web tvnoviny.sk.
„Kofola s príchuťou rumu je ďalšia z radu originálnych limitovaných edícií, ktoré majú spotrebiteľom navodiť atmosféru a čas Vianoc,“ tvrdí Jana Ptačinská Jirátová, hovorkyňa spoločnosti, ktorá dodala, že špeciálna edícia bude dostupná len pred Vianocami a ďalšiu výrobu neplánujú.
Rumová príchuť Kofoly však narazila v Česku na nepochopenie a vyvolala kontroverzné reakcie. Niektorí odborníci tvrdia, že práve táto príchuť nealkoholického nápoja môže podnietiť ku konzumácii alkoholu. „Rovnako ako prekáža nealko pivo, problematická je aj rumová Kofola. Ide o senzorický návyk a normalizáciu ‚pitia‘,“ hovorí český odborník Petr Freiman z iniciatívy Nechmel děti. Slovenskí odborníci súhlasia s českými. „Na druhej strane, všetko podľa nich závisí od nastavenia rodiny,“ dodáva spravodajský portál.
Kofola v reakcii oponovala, že svoju kampaň nezamerala na deti „a s odborníkmi úplne súhlasíme, že deťom alkohol do ruky nepatrí,“ konštatuje Ptačinská Jirátová.
Na Slovensku zaradili novú príchuť nealko nápoja obchodné reťazce ako COOP Jednota či Lidl, výnimkou je však Billa. „Rumovú edíciu Kofoly nebudeme zaraďovať do nášho sortimentu,“ vyjadrila sa Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa Billy.