Čoraz obľúbenejším sa stáva nový typ elektromobilu (extended-range electric vehicle, EREV), ktorý kombinuje batérie a benzínový motor. Tieto vozidlá dokážu prejsť viac ako tisíc kilometrov na jedno nabitie.
Bloomberg píše, že Jüan zo Šanghaja si za v prepočte viac než 30-tisíc eur v máji kúpil päťmiestne Li Auto L6, ktoré sa stalo jedným z najpredávanejších modelov v Číne. „Nepremýšľal som o kúpe EREV, ale teraz sa už nemusím obávať o dojazd pri dlhších cestách alebo dlhých radov na nabíjacích staniciach,“ povedal Jüan.
V Číne, ktorá je najväčším trhom s čistými batériovými elektromobilmi na svete, sa predaj áut typu EREV za posledný rok viac než zdvojnásobil. Teraz tvoria 30 percent predaja plug-in hybridov v krajine, uvádza Bloomberg New Energy Finance. Do USA dorazia v budúcom roku, keď spoločnosť Stellantis, materská spoločnosť Chrysleru, uvedie na trh Ramcharger, EREV verziu pickupu Ram 1500 s dojazdom tisíc kilometrov.
Musk po deklarovanej podpore Trumpa tratí. Nemecká sieť drogérií stopla elektromobily Tesla
Pretože EREV sa dá nabíjať ako konvenčný elektromobil a zároveň ide na benzín, poskytuje riešenie dvoch najväčších prekážok elektromobilov: ceny a obáv z obmedzeného dojazdu. Tým, že EREV používa batériu len asi polovičnej veľkosti v porovnaní s tradičným elektromobilom, znižuje sa jeho cena o niekoľko tisíc eur v porovnaní s čistým elektromobilom. A keď motor automaticky dobíja batériu, dlhé cesty nemusia byť prerušené zastávkami na nabíjacích staniciach.
„Má menšiu batériu, 95 percent jazdy je čisto elektrickej a potom už nemáte obavy z dojazdu,“ povedal generálny riaditeľ Ford Motor Jim Farley po návrate z Číny, kde ho EREV nadchol. „Toto riešenie sa nám veľmi páči.“