Japonská automobilka Nissan plánuje v najbližších troch rokoch uviesť na trh 30 nových modelov. Spoločnosť tiež v pondelok oznámila, že plánuje zvýšiť celosvetový predaj o jeden milión vozidiel a zároveň ušetriť na nákladoch.
Nissan chce dosiahnuť, aby elektrifikované vozidlá tvoril do konca tohto desaťročia 60 percent jeho celosvetového predaja, zatiaľ čo pôvodný plán zverejnený vo februári 2023 počítal s cieľom 55 percent. Spoločnosť bola priekopníkom v oblasti elektromobilov so svojím plne batériovým vozidlom Leaf, v tomto segmente trhu však zaostala za konkurentmi ako americká spoločnosť Tesla alebo čínsky líder BYD.
Nissan a jeho domáci rival Honda Motor tento mesiac oznámili, že v snahe lepšie čeliť tvrdej konkurencii zvážia spoluprácu v oblasti kľúčových komponentov pre elektrické vozidlá. Z 30 nových modelov spoločnosti Nissan v nasledujúcich troch rokoch má byť 16 elektrifikovaných. Spoločnosť tiež plánuje znížiť náklady na výrobu novej generácie elektrických vozidiel o približne 30 percent, aby boli do roku 2030 cenovo porovnateľné so spaľovacími modelmi.