Od nového roka sa dôchodky zvýšili o 11,8 percenta. Seniori si tak mali vďaka valorizácii prilepšiť o niekoľko eur už v januári.
Po fyzickom prebraní dôchodkov však vyššiu čiastku niektorí dôchodcovia nezaznamenali. Klientom Poštovej banky, ktorí využívajú službu doručenia dôchodku domov, bola tento mesiac fyzicky doručená pôvodne stanovená výška dôchodku, informoval spravodajský portál RTVS.
Sociálna poisťovňa menej neposielala
Klienti Poštovej banky, ktorým doručujú dôchodok priamo domov zostali zaskočení. Výška vyplácanej sumy sa im totiž v porovnaní s minulým rokom nezvýšila.
Sociálna poisťovňa odmietla, že by niektorému z poberateľov poslala nižšiu sumu.
V stanovisku uviedla, že konkrétne nastavenie doručovania výšky dôchodku prostredníctvom Poštovej banky nie je v kompetencii Sociálnej poisťovne. V prípade otázok sa tak majú klienti obrátiť práve na spomínanú banku.
Dôchodok majú k dispozícii na osobnom účte
Poštová banka sa odvoláva na to, že zmeny vo výške sumy doručovanej domov vykonávajú raz ročne, a to začiatkom kalendárneho roka. Takáto zmena sa do sumy vyplácanej v hotovosti premietne od februára daného kalendárneho roku. To znamená, že vo februári už budú mať domov doručenú celú navýšenú sumu.
„V mesiaci január bola klientom, ktorí si zvolili doručovanie dôchodku domov, fyzicky doručená suma v pôvodnej výške z decembra 2022 a valorizovaná čiastka za mesiac január je na ich osobnom účte v Poštovej banke,“ uviedla banka vo svojom stanovisku.
Klientov tak ubezpečila, že dôchodky vyplatené v januári Sociálnou poisťovňou majú v plnej výške k dispozícii. „Rozdiel v sume je na ich osobnom účte,“ vysvetlila.