Existuje množstvo štúdií, ktoré sa snažia prísť na to, čo vedie dieťa k tomu, aby bolo odolnejšie než jeho rovesníci. Často má na tom svoj podiel prítomnosť aspoň jedného poručníka, množstvo osobnej kontroly nad svojím správaním a schopnosť zvládať stres. Nová štúdia Štátnej univerzity v Ohiu publikovaná v časopise Journal of Creativity odhalila, že k odolnosti detí prispieva aj kreativita, píše portál CNBC.
Určité literárne techniky, akými sú zmena perspektívy, myslenie „čo ak“ a „prečo“, pomáhajú deťom naučiť sa, ako v reálnom živote zvládať náročné situácie. „V súvislosti s pandémiou koronavírusu vznikli obavy týkajúce sa odolnosti amerických detí a pocit, že veľa z nich má problémy v škole aj v bežnom živote,“ vysvetlil hlavný autor štúdie Angus Fletcher,
Rozvíjanie kreativity môže deťom pomôcť pri hľadaní nových riešení v situáciách, keď sa im nedarí. „Keď ľudí požiadate, aby zmenili svoj pohľad na vec a predstavili si, že dostali od kamaráta radu, tak vymyslia oveľa viac kreatívnych a efektívnych riešení, než keď sa pokúšajú problém riešiť sami,“ upozornil Fletcher.
Keď deťom nejaký čas trvá problém vyriešiť, môžu sa začať hnevať alebo sa cítiť trápne. Ak však využívajú kreatívne techniky, môžu byť pri hľadaní riešenia flexibilnejší, odhalila štúdia.