Švajčiarsky potravinársky koncern Nestlé vo štvrtok znížil svoju prognózu rastu tržieb v tomto roku.  Výrobcov balených potravín vo všeobecnosti tzv. koronakríza nezasiahla tak tvrdo ako iné priemyselné odvetvia, pretože spotrebitelia na začiatku blokád nakupovali kávu, cestoviny a iné trvanlivé potraviny vo veľkých množstvách. Aj keď firmy, ktoré zásobujú aj reštaurácie vrátane Nestlé, pocítili tiež vplyv pandémie.

Takzvaný organický rast tržieb, ktorý vylučuje vplyv menových výkyvov a akvizícií, sa v prípade Nestlé za tri mesiace do konca júna spomalil na 1,3 percenta, zo 4,3 percenta v 1. štvrťroku, uviedol koncern vo svojom vyhlásení a dodal, že pri väčšine kategórií jeho produktov zaznamenal, že spotrebitelia v 2. štvrťroku siahli do svojich zásob.

Volkswagen obnoví výrobu vo svojom najväčšom závode vo Wolfsburgu
Neprehliadnite

Volkswagen vykázal za prvý polrok prevádzkovú stratu, zníži dividendy

Švajčiarsky gigant zároveň znížil svoj odhad organického rastu tržieb v tomto roku na a 2 až 3 percentá z predchádzajúcich „viac ako 3,5 percenta". Očakáva tiež, že jeho prevádzková marža sa v priebehu roka zlepší zo 17,4 percenta v 1. polroku. Nestlé informoval tiež, že za prvých šesť mesiacov roka dosiahol organický rast predaja o 2,8 percenta, čo je viac ako 2,3 percenta, ktoré mu predpovedali analytici.

Čistý zisk koncernu za šesť mesiacov do konca júna stúpol o 18,3 percenta na 5,9 miliardy švajčiarskych frankov (5,48 miliardy eur) a tiež prekonal odhady analytikov na úrovni 5,07 miliardy švajčiarskych frankov.