Švajčiarsky potravinársky koncern Nestlé vo štvrtok znížil svoju prognózu rastu tržieb v tomto roku. Výrobcov balených potravín vo všeobecnosti tzv. koronakríza nezasiahla tak tvrdo ako iné priemyselné odvetvia, pretože spotrebitelia na začiatku blokád nakupovali kávu, cestoviny a iné trvanlivé potraviny vo veľkých množstvách. Aj keď firmy, ktoré zásobujú aj reštaurácie vrátane Nestlé, pocítili tiež vplyv pandémie.
Takzvaný organický rast tržieb, ktorý vylučuje vplyv menových výkyvov a akvizícií, sa v prípade Nestlé za tri mesiace do konca júna spomalil na 1,3 percenta, zo 4,3 percenta v 1. štvrťroku, uviedol koncern vo svojom vyhlásení a dodal, že pri väčšine kategórií jeho produktov zaznamenal, že spotrebitelia v 2. štvrťroku siahli do svojich zásob.
Volkswagen vykázal za prvý polrok prevádzkovú stratu, zníži dividendy
Švajčiarsky gigant zároveň znížil svoj odhad organického rastu tržieb v tomto roku na a 2 až 3 percentá z predchádzajúcich „viac ako 3,5 percenta". Očakáva tiež, že jeho prevádzková marža sa v priebehu roka zlepší zo 17,4 percenta v 1. polroku. Nestlé informoval tiež, že za prvých šesť mesiacov roka dosiahol organický rast predaja o 2,8 percenta, čo je viac ako 2,3 percenta, ktoré mu predpovedali analytici.
Čistý zisk koncernu za šesť mesiacov do konca júna stúpol o 18,3 percenta na 5,9 miliardy švajčiarskych frankov (5,48 miliardy eur) a tiež prekonal odhady analytikov na úrovni 5,07 miliardy švajčiarskych frankov.