Švajčiarsky potravinársky gigant Nestlé zaznamenal za prvých deväť mesiacov roka pokles objemu predaja, keďže zvýšil ceny v dôsledku inflácie. Ale potvrdil svoju prognózu na tento rok. Informuje agentúra AFP.
Spoločnosť, ktorá vlastní širokú škálu značiek od výrobcu kávy Nespresso po krmivo pre domáce zvieratá Purina, uviedla, že objem predaja v období od januára do septembra klesol o 0,6 percenta. A tržby sa znížili o 0,4 percenta na 68,8 miliardy švajčiarskych frankov (72,48 miliardy eur) v dôsledku sily švajčiarskej meny.
Ale organický rast tržieb, ktorý nezahŕňa kurzové výkyvy a akvizície, vzrástol o 7,8 percenta, keďže Nestlé zvýšil ceny.
„Rast bol poháňaný cenami,“ uviedol generálny riaditeľ Nestlé Mark Schneider vo vyhlásení o zisku, pričom poukázal na rekordné miery inflácie na väčšine trhov v tomto roku a vyššie vstupné náklady, ktoré sa začali pandémiou a ktoré ešte zhoršila ruská invázia na Ukrajinu. Všetko od slnečnicového oleja po nákladnú dopravu zdraželo, čo si vyžiadalo svoju daň.
Spoločnosť potvrdila svoj výhľad na rok 2023 a počíta s organickým rastom tržieb medzi siedmimi a ôsmimi percentami.