V roku 2020 sa nepodarilo zrealizovať zjednotenie riadenia a financovania školstva, v rozhovore pre TASR to uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling. „Momentálne sa školstvo riadi aj z kapitoly ministerstva školstva aj ministerstva vnútra, kde sú pod ním bilingválne školy, osemročné gymnáziá a špeciálne školy. Aj počas korony sme mali veľké problémy tieto školy riadiť, usmerňovať ich a posielať im jednotlivé materiály alebo finančné prostriedky," poznamenal minister. Ako dodal, preto vypracovali zákon, kde by sa to vrátilo naspäť do stavu, ako to bolo pred rokom 2013. „Túto zmenu viete urobiť len k 1. januáru nasledujúceho roku. Tento rok sme to nestihli, ale verím, že k 1. 1. 2022 sa to podarí aj s ostatnými zmenami, ktoré plánujeme," povedal šéf rezortu školstva.
Medzi opatrenia moderného školstva patrí aj digitalizácia, tvrdí Gröhling
Gröhling si myslí, že by sa mala otvoriť diskusia o tom, pod koho a pod aké kompetencie majú spadať materské školy a školské kluby detí. „Myslím si, že by mali spadať pod ministerstvo školstva. Mali by sme a chceli by sme vyvolať stretnutie s ministerstvom financií a so samosprávami, aby sme sa dohodli, že či pôjdeme touto cestou, akým systémom sa budú prerozdeľovať finančné prostriedky z podielových daní, koľko z toho bude môcť prísť k nám na ministerstvo školstva, aby sme sa následne vedeli starať o materské školy," uzavrel minister.