Nemecký módny koncern Hugo Boss chce opäť viac vyrábať v Európe a Amerike. „Našou stratégiou je: To, čo sa predáva v Amerike, by sa malo vyrábať v Amerike. Čo sa predáva v Európe, v Európe,“ uviedol šéf koncernu Daniel Grieder pre nedeľník Welt am Sonntag. Dopravovať tovar z jedného kontinentu na druhý už podľa nezodpovedá dnešnej dobe.

Za dôvod tejto zmeny považuje D. Grieder geopolitické napätie. „Chceme znížiť svoju závislosť pri obstarávaní a výrobe, aj keď by bolo pre nás lacnejšie, keby sme vyrábali len v Ázii,“ povedal.

Už na konci roka 2021 po turbulenciách s covidom D. Grieder oznámil, že produkčnú kapacitu posunie bližšie k Európe. Išlo najmä rozšírenie produkcie v tureckom Izmire, kde firma navýšila počet zamestnancov o tretinu, čím potvrdila pozíciu najväčšej fabriky Hugo Boss.

V Európe spoločnosť vyrába v Nemecku, Poľsku a Taliansku, čo spolu s Tureckom tvorí pätinu produkcie. Ďalších 30 percent odoberá od dodávateľov z Európy či blízkeho okolia. Tento pomer by mal rásť na úkor ázijskej produkcie, ktorá ešte pred pár rokmi tvorila väčšinu predajov, uvádzal Financial Times.

Koncern neplánuje budovanie nových závodov. „Rozširovanie produkcie v Európe a Amerike sa bude uskutočňovať predovšetkým prostredníctvom dodávateľov,“ doplnil Grieder.

Hugo Boss je otvorený akvizícii ďalšej značky, povedal manažér: „Môže to byť čokoľvek, čo je v našom finančnom dosahu: móda, obuv, doplnky". Sám uvažuje aj nad založením nových značiek – možno spolu so známymi osobnosťami. „V budúcnosti budeme spolupracovať s Davidom Beckhamom. Prečo by sa takéto partnerstvo nemohlo stať samostatnou značkou?" pýta sa D. Grieder.

Ďalšie dôležité správy

donaska potravin
Neprehliadnite

Česká skupina Rohlík Group začína expandovať do Nemecka