Nemeckí výrobcovia automobilov by sa nemali báť konkurencie z Číny, vyhlásil v pondelok kancelár Olaf Scholz, pričom zopakoval svoj odmietavý postoj voči clám na čínske elektromobily, ktoré zvažuje Európska únia.

„Niektorí hovoria, že Čína dokáže v oblasti elektromotorov oveľa viac ako my,“ povedal Olaf Scholz pri otvorení prvého závodu na recykláciu batérií spoločnosti Mercedes-Benz, ktorý označil za súčasť nového programu priemyselnej politiky Nemecka. „Nemecké spoločnosti sa tejto konkurencie nemusia báť,“ dodal a pripomenul, že odvetvie v minulosti dokázalo prekonať silnú konkurenciu z Južnej Kórey a Japonska. Kancelár zopakoval odmietavý postoj svojej vlády voči clám EÚ na elektrické vozidlá vyrobené v Číne.

„Som proti clám, ktoré nás poškodzujú,“ povedal Olaf Scholz na ceremoniáli v meste Kuppenheim na juhozápade Nemecka. Únia by mala sankčné opatrenia používať tam, kde dumping a dotácie naozaj znevýhodňujú európskych výrobcov, napríklad v oceliarskom priemysle, dodal kancelár.

Začiatkom októbra dostatočná väčšina členských štátov EÚ podporila zavedenie dodatočných ciel na elektromobily z Číny. Nemecko bolo medzi krajinami, ktoré hlasovali proti. Clá odmietajú aj nemecké automobilky, ktoré v Číne dosahujú približne tretinu svojich ziskov.

Návrh zaviesť na čínske elektromobily clá až do výšky 35,3 percenta Európska komisia odôvodnila výsledkami vyšetrovania, ktoré podľa nej ukázalo, že Peking poskytuje svojim výrobcom nespravodlivú konkurenčnú výhodu prostredníctvom nadmerných dotácií. Antisubvenčné clá nad rámec štandardných dovozných ciel nadobudnú účinnosť v novembri, pokiaľ zúčastnené strany dovtedy nenájdu kompromisné riešenie.

Ďalšie dôležité správy

Hong Kong Police Arrest Another Two In Relation With JPEX
Neprehliadnite

Nemecké automobily už nie sú luxusom. Kvalita sa stratila a predaj kolabuje na kritickom trhu