Nemecká automobilka BMW (Bayerische Motoren Werke) už predala svoj miliónty elektrický automobil. A plánuje predať do roku 2025 celkovo dva milióny elektromobilov. Vyhlásil to v utorok člen predstavenstva Pieter Nota v rámci okrúhleho stola s novinármi.
BMW chce sériovo vyrábanou novinkou dobehnúť Teslu
Približne 70 percent doteraz predaných elektromobilov tvorili hybridy, uviedol Nota. BMW sa domnieva, že hybridné modely budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu najmä pre zákazníkov bez ľahkého prístupu k nabíjačkám.
Pokračujú v modernizácii
Pokračovanie v modernizácii áut na fosílne palivá bolo ďalším dôležitým krokom k tomu, aby bol priemysel udržateľnejší, povedal Nota. „Len potom môžeme dosiahnuť zmenu v rámci zákazníckej základne,“ dodal.
BMW skráti pracovný čas vo svojom východonemeckom závode
BMW už dlho stojí za investíciami do celého radu technológií namiesto toho, aby sa zameriavalo iba na batériové elektromobily na zníženie emisií. Je tiež proti paušálnemu zákazu predaja áut so spaľovacím motorom.
Chýbajú nabíjacie stanice
Cieľom automobilky je, aby do roku 2030 bolo aspoň 50 percent áut predaných na celom svete plne elektrických. Ale výrobca luxusných vozidiel pri mnohých príležitostiach opakovane upozorňuje, že chýbajúca nabíjacia infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho prijatia elektrických vozidiel spotrebiteľmi.
BMW vykompenzovala nízke dodávky zvýšením cien, dosiahla tak zisk
Predaj automobilky BMW v novembri bol mierne pod minuloročnými úrovňami, uviedol Nota, keďže nedostatok čipov stále brzdí výrobu a obmedzuje ponuku vozidiel. Spoločnosť je však aj naďalej presvedčená, že v porovnaní s minulým rokom zaznamená nárast tržieb, uzavrel Nota.