Nemeckí spotrebitelia preferujú elektrické autá od domácich výrobcov pred čínskymi značkami napriek tomu, že čínske elektromobily sú lacnejšie. Poukázali na to výsledky štúdie, ktorú uskutočnili poradenská firma Bearing Point a Handelsblatt Research Institute.
Prieskum ukázal, že pri indexe atraktívnosti elektrických áut sa na prvých troch miestach umiestnili Volkswagen, Audi a Mercedes-Benz. Na druhej strane, aj napriek nižšej priemernej cene čínske značky MG, BYD a GWM obsadili posledné priečky. Prieskum uskutočnili Bearing Point a HRI v období od 15. do 17. mája, pričom sa na ňom zúčastnilo 2042 nemeckých spotrebiteľov. Údaje vychádzali z vyjadrení vlastníkov elektromobilov a tých, ktorí si elektrické auto plánujú kúpiť.
Cena bola síce až pri 62 percentách opýtaných považovaná za najdôležitejší faktor, potenciálni zákazníci však zároveň naznačili, že v takmer rovnakej miere zvažujú aj ďalšie faktory ako dojazd, náklady na elektrinu a kvalitu značky.
Štúdia ukázala, že Volkswagen ponúka najlepší celkový balík, aj keď pri hodnotení jednotlivých kategórií sa na prvých priečkach umiestnil iba v prípade niektorých. Mercedes-Benz a BMW ocenili zákazníci zasa za inovácie. Nasleduje Opel s nižšími priemernými cenami, zatiaľ čo čínskym značkám, ako aj americkej Tesle nemeckí spotrebitelia menej dôverujú, čo sa týka kvality.