Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa obáva, že nedostatok čipov tak skoro nezmizne a automobilky s ním budú zápasiť roky. Podobne pesimistický názor má aj šéf Daimleru Ola Kallenius. Automobilky pôvodne predpokladali, že najväčšie problémy spôsobené nedostatkom čipov zaznamenajú v 1. polroku, a potom sa bude situácia zlepšovať. Diess a Kallenius teraz posúvajú svoje odhady, dokedy bude tento problém brzdiť výrobu áut.

medzinárodný autosalón v Bruseli
Neprehliadnite

Nedostatok automobilových čipov neprestáva byť nočnou morou pre výrobcov áut

„Zrejme naďalej budeme pociťovať nedostatok v najbližších mesiacoch alebo dokonca rokoch pre vysoký dopyt po polovodičoch," uviedol Diess v pondelok pre Bloomberg Television. „Internet vecí rastie a zvýšenie kapacít potrebuje čas."

Kallenius si myslí, že situácia by sa mohla začať zlepšovať v poslednom kvartáli. Počíta však s tým, že problém „štrukturálneho" dopytu bude ovplyvňovať automobilový priemysel aj počas roka 2022. Podobne aj japonský koncern Toyota Motor v auguste uviedol, že problémy s dodávkami čipov môžu pretrvávať počas celého budúceho roka. Globálny automobilový priemysel potrebuje približne o 10 percent väčšiu produkčnú kapacitu pre čipy, povedal v nedeľu (5. 9.) novinárom šéf obstarávania Volkswagenu Murat Aksel.