Nedostatok automobilových čipov by sa v nasledujúcich mesiacoch mohol ešte zintenzívniť. Uviedla to nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW), ktorá upozornila zároveň na ťažkosti pri riešení tohto problému.
„Napriek náznakom, že sa problémy s nedostatkom polovodičov začínajú zmierňovať, z pohľadu dodávok očakávame veľmi náročný 3. štvrťrok,“ povedal Alexander Seitz, finančný riaditeľ rovnomennej značky VW.
Vo štvrtok (29. júla) Volkswagen oznámil, že v dôsledku problémov s čipmi, ktoré zasiahli automobilový priemysel na konci roku 2020, klesol počet vyrobených áut v tomto roku o vyššie šesťciferné číslo.
Napriek tomu sa koncernu podarilo dosiahnuť rekordné zisky za 1. polrok 2021, keďže pri prideľovaní čipov, ktoré sú kľúčovou súčasťou moderných vozidiel, uprednostnil modely s vysokou maržou, ako sú Porsche a Audi.
„Napriek tomuto úspechu odporúčam zostať nohami pevne na zemi,“ povedal finančný riaditeľ Porsche Lutz Meschke a poukázal pritom na pokračujúcu napätú situáciu na trhu s polovodičmi.
Prečo Čína ešte neobsadila Taiwan? Možno pre zlievareň čipov
Volkswagen podobne ako jeho konkurentov Daimler, BMW, GM či Ford tvrdo zasiahli problémy s dodávkami polovodičov. Automobilová skupina síce podľa vlastných slov situáciu zvládla celkom dobre, ale očakáva „určitý negatívny vplyv“ aj v 3. štvrťroku.
Automobilka Audi, ktorá najviac prispieva k zisku Volkswagen, v piatok (30. júla) uviedla, že aj nasledujúce mesiace budú poznačené kritickou situáciou v oblasti dodávok.
„Audi naďalej intenzívne pracuje na protiopatreniach, ale vzhľadom na pretrvávajúci nedostatok sa neočakáva, že by bolo možné v priebehu roka úplne kompenzovať stratu výroby,“ uvádza sa v stanovisku.
Z nedostatku čipov výrobcov áut bolí hlava, vyrobí sa o päť miliónov áut menej