Piloti ruských aerolínií dostali písomne inštrukcie, aby pri pristávaní príliš nebrzdili. Treba totiž znížiť opotrebovanie strojov, pretože v dôsledku západných sankcií je nedostatok dielov na opravy lietadiel. Píše o tom denník The Telegraph.
Denník sa odvoláva na interné správy štyroch ruských leteckých spoločností.
Reverzný ťah
Napríklad spoločnosť S7 Airlines pilotov inštruovala, aby použili reverzný ťah motora a vyhli sa režimu automatického brzdenia, ak je dráha dostatočne dlhá.
Ďalšie ruské aerolínie, Ural, Rossija a Pobeda, dostali podobné inštrukcie, aby „venovali veľkú pozornosť dočasnej politike efektívnosti palív a šetrenia zdrojov lietadla“.
Spoločnosť Aeroflot takéto inštrukcie pilotom v písomnej forme nepredložila. Médiá však citovali istého pilota Aeroflotu, ktorý priznal, že im povedali, aby taktiež šetrili brzdy.
Sankcie
The Telegraph pripomína, že ruské letecké spoločnosti zápasia s nedostatkom náhradných dielov. Medzinárodné spoločnosti im ich odmietajú predávať v dôsledku sankcií zavedených po ruskej invázii na Ukrajinu.
Podľa odhadov ruských médií nebudú mať domáce letecké spoločnosti do konca leta inú možnosť, než rozobrať niektoré lietadlá, aby získali náhradné diely pre iné lietadlá.
Jurij Borisov, námestník ruského premiéra zodpovedný za civilné letectvo, tento problém uznal a na konferencii začiatkom leta povedal, že existujúci počet lietadiel zahraničnej výroby vydrží asi päť rokov bez náhradných dielov.
Bezpečnosť nadovšetko
Viceprezident ruského odborového zväzu leteckých posádok Oleg Prichoďko tvrdí, že zmienené inštrukcie „žiadnym spôsobom neohrozujú bezpečnosť“.
„Ak je dráha dlhá, vôbec nemusíte používať brzdy. Lietadlo sa zastaví na konci dráhy vďaka vzduchovým brzdám, spätnému ťahu motora a ďalším veciam... Ide o racionálne využívanie zdrojov," vysvetlil.