Predaj diaľničných známok vlani oproti roku 2022 vzrástol o päť percent. V roku 2023 sa predalo takmer 4,9 milióna diaľničných známok a tržby z predaja dosiahli približne 106,8 milióna eur, informovala Národná diaľničná spoločnosť.
„Počet predaných diaľničných známok v roku 2023 stúpol oproti predchádzajúcemu roku, predalo sa takmer 4,9 milióna kusov. Tržby z predaja boli na úrovni zhruba 106,8 milióna eur. To je o 18 miliónov eur (20 percent) viac než v roku 2022. Najväčší medziročný nárast NDS zaznamenala pri predaji 10-dňovej diaľničnej známky, predalo sa o 13 percent viac kusov ako v roku 2022,“ uviedla NDS.
Najvyšší príjem zaznamenala NDS z predaja 365-dňovej diaľničnej známky, a to na úrovni 55,5 milióna eur. „Tento druh známky bol zároveň druhý najobľúbenejší medzi motoristami, predalo sa ich viac než milión kusov,“ priblížila NDS.
Najčastejšie si motoristi vlani kupovali desaťdňovú známku, ktorej sa predalo takmer 2,9 milióna kusov a príjem z jej predaja bol na úrovni 29,4 milióna eur.
Treťou najpreferovanejšou známkou bola 30-dňová, ktorej sa v roku 2023 predalo približne 600-tisíc kusov a tržby z jej predaja dosiahli 8,5 milióna eur. Klesol však záujem o ročnú diaľničnú známku, ktorú si vlani oproti roku 2022 kúpilo o 26 percent ľudí menej.
Vlani sa predalo 269-tisíc kusov ročnej diaľničnej známky za 13,5 milióna eur.
Najväčší záujem o kúpu diaľničnej známky evidovala NDS v letných mesiacoch. Ľudia uprednostňujú nákup elektronickej diaľničnej známky online.