Podpredseda strany Dobrá voľba a Umiernení Alojz Hlina kritizoval ️návrh na zníženie DPH na vleky hneď niekoľkokrát. V najnovšom príspevku na sociálnej sieti sa k téme opätovne vrátil. Zastáva názor, že ignorácia gastro sektoru je drzosťou.
Veľa konceptov sa trápi
„Matovič povedal, že gastro nemôže mať zníženú sadzbu, lebo je tam šedá zóna. O šedej zóne má výnimočne pravdu, ale nič objavné nepovedal. V tomto sektore vždy bola a je len na úspešnosti štátov, ako sa s tým vysporiadajú,“ píše A. Hlina.
Podľa neho majú krajiny, kde sa so spomínanou situáciou dokážu vysporiadať, kvalitné gastro aj silný cestovný ruch.
Dopĺňa, že tam možno nájsť michelinské reštaurácie aj rodinné podniky. Naopak, krajiny, ktoré situáciu nezvládajú, majú podľa slov A. Hlinu výhradne silné reťazce, ako napríklad McDonald's a zopár silných domácich konceptov.
„Veľa konceptov sa trápi na hrane šedej a bielej zóny. Nekupujú od lokálnych dodávateľov aby prežili. Kupujú zmrazené z celého sveta, ale hlavne majú mafiu, ktorá nechce dobre variť, chce zarábať čierne peniaze,“ vyjadril sa ďalej podpredseda strany Dobrá voľba a Umiernení.
Pokračuje, že mafia miluje prostredie, v ktorom to politici nezvládajú. Zároveň si kladie otázku, prečo politici v celej Európe upravili DPH v gastre.
„Áno jasné, všetci tam sú neskonale sprostí, nerozumejú tomu, len my tu na Slovensku máme karpatského génia Matoviča, ktorý vie, čo treba, a z osobných dôvodov to nedovolí. DPH podľa neho netreba upravovať,“ kritizuje.
Hlupáci, ignoranti a ľudia, čo kopú za mafiu
Návrh znížiť DPH pre lyžiarske vleky z 20 na 10 percent Hlina považuje za nepotrebný. „Navrhnúť zníženú DPH na vleky, ktoré to naozaj nepotrebujú a ignorovať situáciu v gastre môžu len hlupáci, ignoranti, alebo ľudia, čo kopú za mafiu,“ píše ďalej A. Hlina.
V nadväznosti na to pripomína, že výpadok DPH pri zmene sadzby dane „v sektore Borisových vlekov“ bude podľa výpočtov približne päť miliónov eur.
Dodáva, že ak je výpadok sektoru za obdobie od januára do apríla, teda za hlavnú sezónu, len päť miliónov eur, je nutné povedať, že aj v tomto sektore existuje šedá zóna.
„Ak je výpadok len päť miliónov eur, tak potom je celá pridaná hodnota vlekov a aquaparkov približne 50-miliónov eur. Trochu málo, čo poviete?
Ak všetky tie vleky a aquaparky v sezóne vyrobia pridanú hodnotu rovnajúcu sa približne obratu Lidlu v Prievidzi, niečo nesedí,“ uzavrel Alojz Hlina.