Nálada nemeckých spotrebiteľov sa naďalej zlepšuje, pričom najnovšie údaje poukazujú na najvyšší optimizmus medzi spotrebiteľmi za viac než dva roky. Index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK na jún dosiahol mínus 20,9 bodu. To predstavuje výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcemu indexu na mesiac máj, ktorý po revízii dosiahol mínus 24 bodov. Najnovší údaj zároveň znamená najvyššiu úroveň spotrebiteľskej nálady v Nemecku od apríla 2022.

Výsledky sú omnoho lepšie aj v porovnaní s očakávaniami ekonómov. Tí počítali s rastom indexu iba na mínus 22,5 bodu, pričom vychádzali z pôvodnej hodnoty indexu mínus 24,2 bodu.

Vývoj celkového indexu spotrebiteľskej nálady, ktorý vzrástol štvrtý mesiac po sebe, do veľkej miery ovplyvnili očakávania Nemcov v oblasti vývoja príjmov. Príslušný čiastkový index dosiahol 12,5 bodu oproti predchádzajúcej hodnote 10,7 bodu. To je najvyššia hodnota tohto indexu za 2,5 roka.

Výrazne sa zlepšili aj očakávania Nemcov v súvislosti s celkovým vývojom ekonomiky. Príslušný čiastkový index dosiahol 9,8 bodu, zatiaľ čo jeho predchádzajúca hodnota bola 0,7 bodu. Okrem toho mierne vzrástol čiastkový index sledujúci ochotu nakupovať a, naopak, výrazne klesol podindex poukazujúci na záujem Nemcov šetriť.

Ďalšie dôležité správy

Cropped front view of young women with shopping bags walking along the street. Two girlfriends doing shopping, buying clothes presents souvenirs for holiday on sale discount together
Neprehliadnite

Nálada spotrebiteľov v Spojených štátoch sa v máji zlepšila