Nálada nemeckých spotrebiteľov sa v marci zlepšila. Mierne vzrástli očakávania týkajúce sa osobných príjmov aj ďalšieho vývoja ekonomiky, oznámil inštitút pre prieskum trhu GfK.
Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, podľa údajov vzrástol na úroveň -27,4 bodu z februárových -28,8 bodu.
„Oživenie spotrebiteľskej nálady postupuje len veľmi pomaly,“ uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v inštitúte GfK. Rast reálnych príjmov a stabilný trh práce sú samy osebe veľmi dobrým predpokladom, spotrebitelia sú však stále nespokojní a majú celkovo malú dôveru v hospodársky vývoj Nemecka, dodal.
Pri súčasnej miere inflácie na úrovni 2,5 percenta by mali nedávno oznámené zvýšenia miezd a dôchodkov viesť k skutočnému nárastu reálnych príjmov, predpokladá inštitút.
Prieskum tiež ukázal, že spotrebitelia napriek zlepšenej osobnej finančnej situácii naďalej odkladajú väčšie nákupy. Hoci sklon k sporeniu v marci mierne klesol, stále je na veľmi vysokej úrovni, oznámil inštitút.