Nálada britských spotrebiteľov vzrástla v máji na najvyššiu úroveň takmer za 2,5 roka, k čomu prispel zvýšený optimizmus Britov pri väčšine sledovaných faktorov v rámci kľúčového indexu. Poukázali na to zverejnené výsledky prieskumu spotrebiteľskej dôvery inštitútu GfK.
Index spotrebiteľskej dôvery vzrástol v máji oproti predchádzajúcemu mesiacu o dva body na -17 bodov. To predstavuje najlepší výsledok od decembra 2021. Ukazovateľ dôvery Britov v ekonomiku prekonal aj očakávania analytikov. Tí predpokladali, že sa zvýši z -19 iba na -18 bodov.
Prieskumy spotrebiteľskej dôvery sa v Británii sledujú od roku 1974 a v máji zvyknú vykazovať lepšie výsledky. Napriek tomu sa predpokladá, že najnovšie údaje by mohli zahrať do kariet premiérovi Rishimu Sunakovi pred predčasnými parlamentnými voľbami, ktoré sa uskutočnia 4. júla.