V priebehu šiestich desaťročí taliansky podnikateľ Leonardo Del Vecchio, ktorý zomrel v roku 2022, vybudoval z Luxottica najväčšieho svetového výrobcu dioptrických a slnečných okuliarov. V roku 2018 zlúčil svoju firmu s francúzskym výrobcom šošoviek Essilor a vytvoril francúzsko-talianskeho giganta, ktorý má dnes hodnotu viac ako 90 miliárd dolárov a zamestnáva približne 200-tisíc ľudí.
Skupina vlastní ikonické značky okuliarov od Ray-Ban po Oliver Peoples; vyrába ich v spolupráci s európskymi módnymi domami ako Armani a Chanel. The Economist informuje, že 14. februára spoločnosť oznámila, že jej tržby vzrástli v minulom roku o sedem percent, čo bolo viac ako v mnohých iných luxusných podnikoch.
Teraz Francesco Milleri, blízky dôverník L. Del Vecchia, ktorý bol v roku 2017 vymenovaný za generálneho riaditeľa Luxotticy, hľadá ďalšie smerovanie spoločnosti. Jedným z nápadov je stať sa lídrom v oblasti inteligentných okuliarov. Ambície nie sú úplne nové: spoločnosť už uzavrela partnerstvo s technologickým gigantom Google a pracovala na okuliaroch Google Glass. Bol to jednoznačný prepadák, najmä pre neohrabané rozhranie a drsný dizajn. Výroba bola prerušená v roku 2015.
Napriek tomu je veľa optimistov, ktorí si myslia, že nastal čas na inteligentné okuliare. V roku 2021 spoločnosť Snap predstavila okuliare pre rozšírenú realitu. Tento mesiac Apple začal dodávať svoj headset s rozšírenou realitou Vision Pro. Údajne už predal 200-tisíc zariadení, a to aj napriek cene 3 499 dolárov.
Najnovší vstup spoločnosti EssilorLuxottica do technologických vôd prebieha prostredníctvom značky Ray-Ban v spolupráci s Metou, ďalším technologickým gigantom. Prvá iterácia, ktorú spustili v roku 2021, mala len mierny úspech. Dúfajme, že nová verzia so začiatkom predaja v septembri, ktorá má kvalitnejší fotoaparát a dlhšiu výdrž batérie, bude na tom lepšie. Zariadenie dokáže zachytiť a odovzdať to, čo jeho nositeľ vidí. Vstavaný virtuálny asistent môže počuť a reagovať na požiadavky.
„Stali sme sa medicínsko-technologickou spoločnosťou,“ vyhlásil F. Milleri. Ďalším nápadom sú okuliare so vstavanými načúvacími prístrojmi, ktoré majú byť uvedené na trh v auguste pre osoby so stredne ťažkou poruchou sluchu. Počíta sa s tým, že ide o skupinu približne 1,25 miliardy ľudí na celom svete. Produkty sa vraj nebudú líšiť od iných okuliarov a budú stáť oveľa menej ako bežný načúvací prístroj.