Americká spoločnosť Walmart, ktorá je najväčším maloobchodným reťazcom na svete, vykázala v treťom štvrťroku svojho finančného roka konsolidovaný čistý zisk 453 miliónov dolárov, kým v rovnakom období vlaňajška vykázala stratu 1,79 miliardy dolárov. Firma súčasne v oznámení opäť zvýšila celoročný výhľad a uviedla, že jej nízke ceny lákajú zákazníkov, ktorí hľadajú výhodné ponuky. Súčasne však upozornila, že ľudia sú teraz pri míňaní opatrní.

Očistený zisk na akciu predstavoval 1,53 dolára a prekonal odhady analytikov v ankete spoločnosti FactSet, ktorí čakali zisk 1,52 dolára na akciu. Tržby sa za tri mesiace do konca októbra zvýšili o 6,1 percenta na 160,84 miliardy dolárov a rovnako boli lepšie, ako čakali analytici. Globálne tržby z internetového predaja stúpli o 15 percent.
Firma využila svoju veľkosť na to, aby napriek vysokej inflácii udržala ceny nízko. Prilákala tak nielen zákazníkov s nízkymi príjmami, ale aj viac spotrebiteľov s vyššími príjmami, ktorí pre vyššie životné náklady hľadajú ďalšie možnosti, ako ušetriť.

Spoločnosť zvýšila odhad rastu tržieb za celý rok na päť až 5,5 percenta z predchádzajúcich štyroch až 4,5 percenta. Očistený zisk na akciu odhaduje na 6,40 až 6,48 dolára, predchádzajúca prognóza počítala so ziskom 6,36 až 6,46 dolára. Spoločnosť však súčasne upozornila, že zákazníci na konci októbra obmedzili nákupy.

Walmart je najväčším podnikom na svete z hľadiska objemu tržieb a tiež najväčším súkromným zamestnávateľom. Analytici pozorne sledujú výsledky veľkých maloobchodníkov, aby mali predstavu, ako sa spotrebitelia cítia pred hlavnou nákupnou sezónou v predvianočnom období. Spotrebitelia zatiaľ zostávajú relatívne odolní vďaka priaznivej situácii na trhu práce a stabilným mzdám, avšak vyššie ceny potravín a ďalšieho nevyhnutného tovaru a vyššie náklady na pôžičky na bývanie či autá naďalej zaťažujú rozpočty domácností, upozornila agentúra AP.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Ochota spotrebiteľov míňať peniaze začína klesať, tvrdí bývalý riaditeľ Walmartu