Predvianočné online nákupy cez smartfón plánuje 46 percent spotrebiteľov. Ide o najpopulárnejší spôsob platby medzi mladými Slovákmi, ukazuje prieskum spoločnosti Visa a agentúry Ipsos. Traja z piatich ľudí vo veku 18 až 35 rokov už v kamenných predajniach platia mobilom alebo hodinkami, zatiaľ čo v skupine vo veku 45 až 65 rokov je to približne polovica.
Slováci si pri online nakupovaní najviac obľúbili platbu kartou cez platobné brány alebo cez uložené karty – až 65 percent. Zaujímavosťou je, že 58 percent objednávok na dobierku nakoniec aj tak uhradia kartou. V kamenných predajniach platí kartou 59 percent zákazníkov, a 23 percent používa mobil alebo hodinky. Spotrebitelia oceňujú platby kartou pre ich rýchlosť (91 percent) a bezpečnosť (78 percent).
„Tokenizácia nahrádza citlivé údaje o platobnej karte jedinečným tokenom, ktorý ponúka výhody rýchleho, pohodlného a hlavne bezpečného nakupovania. Tokenizované platby znižujú počet podvodov na internete až o polovicu,“ vysvetlila Visa.