Za dva mesiace, odkedy startup OpenAI sprístupnil ChatGPT verejnosti, sa stal hitom a zaujal ľudí svojou schopnosťou vytvárať celé bloky textov na najrôznejšie témy a v mnohých štýloch, píše CNBC.

Analytici minulý týždeň oznámili, že je na najlepšej ceste dosiahnuť 100 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Táto umelá inteligencia by tak v počte užívateľov predbehla aplikáciu TikTok.

Spoločnosť Microsoft sa snaží využiť túto pozornosť viacerými spôsobmi. Microsoft poskytuje úložisko pre ChatGPT a v januári spoločnosť uviedla, že investovala miliardy dolárov do OpenAI. Taktiež pracuje na začlenení technológií OpenAI do svojich vlastných produktov. V utorok oznámila, že svoj vyhľadávač Bing a internetový prehliadač Edge rozšíri o technológiu podobnú ChatGPT.

Okrem toho Microsoft plánuje uviesť na trh technológiu pre spoločnosti, školy a vlády, ktorá im umožní vytvárať vlastných botov s funkciou ChatGPT. Chce pomáhať klientom spúšťať nové chatboty alebo zdokonaľovať ich existujúce pomocou novej technológie, ktorá by mohla navrhovať odpovede pre pracovníkov call centra, aby ich mohli používať počas rozhovorov so zákazníkmi.

Základný model umelej inteligencie ChatGPT v súčasnosti nedokáže poskytnúť relevantné odpovede na čokoľvek, čo sa stalo po roku 2021. Dôvodom je, že systém zatiaľ neobsahuje aktuálne informácie. Avšak spoločnosť Microsoft plánuje verziu chatbotu so službou ChatGPT pre podniky, ktorá bude obsahovať aktuálne informácie, uviedol jeden zo zdrojov.

Služba by mala poskytovať aj odkazy na konkrétne zdroje, ako to bude robiť nový Bing a Edge. Súčasná sprístupnená verzia ChatGPT zatiaľ zdroje neuvádza.

Prevádzka ChatGPT nie je pre OpenAI lacná. Každý chat pravdepodobne stojí „jednociferné číslo centov“, ozrejmil generálny riaditeľ Sam Altman v decembrovom tvíte. Jeho vyjadrenie naznačuje, že poskytovanie chatov 100 miliónom ľudí mesačne by mohlo stáť milióny dolárov.

Podobne ako iní poskytovatelia cloudovej infraštruktúry, aj spoločnosť Microsoft dbá na výdavky zákazníkov a pravdepodobne nechce, aby služba nakoniec stála klientov veľké sumy peňazí. Na tento účel plánuje technologická spoločnosť poskytnúť zákazníkom nástroje na odhadovanie a obmedzovanie výdavkov, uviedla táto osoba.

Spoločnosť Microsoft tiež diskutovala o tom, aby sa zákazníkom pred interakciou s ich chatbotmi zobrazila prispôsobená správa, podobne ako sa v novom systéme Bing zobrazí uvítacia obrazovka, ktorá naznačuje, že môže odpovedať na zložité otázky a poskytovať informácie.

Okrem toho chce Microsoft poskytnúť zákazníkom možnosť nahrávať vlastné údaje a zdokonaľovať hlas svojich chatbotov. Ďalej má v úmysle umožniť zákazníkom nahradiť značky Microsoft a OpenAI.

Konkurenčná spoločnosť Google medzitým pokračuje v podobných plánoch s využitím vlastnej technológie. V pondelok materská spoločnosť Google Alphabet oznámila plány na vývoj chatbota s umelou inteligenciou s názvom Bard.

Generálny riaditeľ Sundar Pichai v internom e-maile zamestnancom napísal, že čoskoro požiada vývojárov a podniky o testovanie API (rozhranie pre programovanie aplikácií), čo spoločnosti umožní prístup k základnej technológii LaMDA.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Môže sa CHatGPT stať novým internetom alebo znamenať koniec vyhľadávača Google?