Najbohatšia rodina východnej Európy sa stala terčom útoku slovenského premiéra Roberta Fica, ktorý sa v krajine snaží získať kontrolu nad médiami, píše Bloomberg. Šéf Smeru-SD kritizoval TV Markízu kontrolovanú konglomerátom PPF Group miliardárky Renáty Kellnerovej za to, akým spôsobom podáva správy. Stanica je jednou z tých, ktoré premiér označil za „nepriateľské“, pričom pohrozil zastavením štátneho inzertného príjmu.
„Namiesto žurnalistiky robia politiku. Najradšej by nám nasypali do kávy jed na potkany,“ povedal Fico o niekoľkých mediálnych skupinách vrátane TV Markízy iba pár týždňov po nástupe do úradu.
PPF sa tak nechala nedobrovoľne strhnúť do víru Ficových mediálnych vojen. Hoci je TV Markíza súkromnou spoločnosťou, kritika by mohla mať vplyv na jej vlajkový večerný spravodajský program, ktorý k televízorom pravidelne pritiahne pol milióna divákov.
Ficove výroky na adresu televízie nenechali verejnosť chladnou. Podporu jej vyjadrili tisícky občanov, ako aj bývalý premiér, diplomati a iné významné osobnosti. Rodinu Kellnerovcov vyzvali, aby odolala tomu, čo označili za útok na demokratické štandardy.
Okrem mediálnych aktivít prevádzkuje PPF na Slovensku aj systém na výber mýta prostredníctvom firmy SkyToll a vlastní i dodávateľa vozidiel verejnej dopravy Škoda Transportation.
Hoci PPF neodpovedala na Ficove hrozby, zdôraznila, že do spravodajstva TV Markízy ani žiadneho iného vysielateľa spadajúceho pod jej mediálnu jednotkou Central European Media Enterprises nezasahuje. „Sloboda médií je základom nezaujatého, objektívneho a faktického spravodajstva," uviedol hovorca PPF Leoš Rousek vo vyhlásení.