McDonald's, jeden z lídrov na trhu rýchleho občerstvenia, plánuje v rámci stratégie na rok 2025 zaviesť ponuku jedla, kde si budú môcť zákazníci za príplatok jeden dolár vybrať ďalší produkt, informovala CNBC. Tento koncept bude zahŕňať položky ako dvojitý cheeseburger, McChicken, šesť kuracích nugetiek, malé hranolky či rôzne raňajkové jedlá.
Lacné menu sa už teraz objavujú a aj v mobilnej aplikácii spoločnosti. Príkladom je promo akcia s desiatimi kuracími nugetkami za jeden dolár. Tieto ponuky sú súčasťou širšej stratégie McDonald's zameranej na hodnotu a cenovú dostupnosť.
Hoci majitelia franšíz ešte definitívne nerozhodli o ponuke na rok 2025, iniciatíva má podľa zdrojov blízkych spoločnosti vysokú šancu na schválenie. „Zákazníci od nás očakávajú dostupné ceny, a preto pracujeme na ďalších možnostiach, ktoré im pomôžu ušetriť,“ uviedol McDonald's vo vyhlásení pre CNBC. Spoločnosť zároveň naznačila, že pripravuje ďalšie prekvapenia a nové iniciatívy na rok 2025.
V treťom štvrťroku McDonald's síce zaznamenal rast zisku a tržieb, ktoré prekonali očakávania analytikov, avšak globálne tržby v rovnakých prevádzkach klesli o 1,5 percenta.
Generálny riaditeľ spoločnosti Chris Kempczinski uviedol, že kľúčom k úspechu bude silná hodnotová platforma. „Naše zameranie je na posilnenie alebo úpravu existujúcich programov, aby sme zabezpečili pevný základ pre ďalšie inovácie. Tie musíme doplniť zaujímavými novinkami v ponuke a kvalitným marketingom, čo nám umožní dosiahnuť silnú maržu,“ vysvetlil.
McDonald's však čelil výzvam spojeným s nedávnou epidémiou E. coli, ktorá bola pripísaná cibuli. Táto situácia v októbri znížila návštevnosť reštaurácií a negatívne ovplyvnila výsledky štvrtého štvrťroka. Podľa analytikov sú kroky na zlacňovanie menu nevyhnutné, aby si McDonald's udržal konkurencieschopnosť a uspokojil potreby cenovo citlivých zákazníkov.