Zákazníci McDonald's sa v dôsledku zvyšujúcich sa cien burgerov menia. Reťazec zaznamenal v treťom štvrťroku v Spojených štátoch pokles návštevnosti, informuje Insider. Stráca najmä tých, ktorí najmarkantnejšie pociťujú rastúcu infláciu aj úrokové sadzby, teda najmä spotrebiteľov s nižšími príjmami, ktorí zarábajú okolo 45-tisíc dolárov ročne alebo menej. Potvrdil to generálny riaditeľ Chris J. Kempczinski investorom.
„Takže si myslím, že budeme musieť naďalej pozorne sledovať tento typ spotrebiteľa,“ povedal následne Ch. Kempczinski. Hoci návštevnosť klesla, McDonald's zaznamenal v USA dobré výsledky. Tržby vzrástli o 8,1 percenta, čo spôsobil najmä nárast návštevnosti „spotrebiteľov so strednými a vyššími príjmami“.
V USA stál Big Mac v júni 5,58 dolára, čo je takmer o 16 percent viac ako 4,82 dolára v júni 2020. V Kalifornii je teraz cena Big Macu 10,39 dolára. McDonald's vybudoval miliardovú značku na celom svete najmä vďaka svojej ľudovosti. Ale definícia lacného hamburgera sa mení vzhľadom na pretrvávajúcu infláciu. McDonald's nie je ani zďaleka jediným reťazcom reštaurácií, ktorý zvyšuje ceny.
„Za posledných pár rokov zdraželo takmer všetko,“ povedal pre Insider analytik Mark Kalinowski. „McDonald's stojí nepochybne viac ako pred rokom či dvoma, ale stále je to jedna z najdostupnejších možností pre desiatky miliónov Američanov mimo varenia doma. Väčšina veľkých reštauračných konceptov si želá, aby boli rovnako cenovo dostupné ako McDonald's,“ dodal.
„Urobíme to, čo musíme urobiť, aby sme si udržali naše vedúce postavenie,“ povedal Ch. Kempczinski. Odvetvie rýchleho občerstvenia celkovo zaznamenáva pokles. Podľa analytickej firmy Guest XM návštevnosť v septembri klesla o 3,3 percenta. Bolo to už tretí mesiac po sebe a najmenej od novembra 2022.
Kupujúci sa poponáhľali s novostavbami, aby predišli zdraženiu kvôli DPH
Rast predajnosti v Bratislave v treťom štvrťroku sa zrejme nezopakuje, odborníci očakávajú pokles v roku 2025