Americkým značkám rýchleho občerstvenia, vrátane McDonald's a KFC, sa teraz v Ázii, na Blízkom východe a v niektorých častiach Európy ťažšie podniká. Príčinou sú výzvy na bojkot týchto značiek v čase konfliktu v Gaze kvôli domnelým väzbám na Izrael, uviedla agentúra Bloomberg.

Situáciu vyostrilo práve napätie na Blízkom východe, ktoré vyvolalo vlnu podpory Palestínčanom. Mnoho moslimov v regióne od začiatku vojny zmenilo svoje spotrebiteľské návyky a znížilo dopyt po rýchlom občerstvení od amerických značiek.

McDonald's sa stal terčom bojkotu, keď fotografie a videá na sociálnych sieťach ukázali, ako franšízové prevádzky firmy v Izraeli dávajú jedlo tamojším vojakom po útoku z vlaňajšieho 7. októbra.

Franšízant značky v Saudskej Arábii potom vydal vyhlásenie, v ktorom vyjadril súcit s Palestínčanmi. Venoval tiež dva milióny saudských rijálov na pomoc Gaze. Franšízanti v ďalších krajinách s veľkým počtom moslimov nasledovali jeho príkladu a viaceré spoločnosti vydali verejné vyhlásenia, v ktorých zdôraznili svoju politickú neutralitu.

Ďalšie dôležité správy

Bezpečnosť, Európa, polícia
Neprehliadnite

Toto je 10 najmenej bezpečných miest v Európe. Bratislava skončila horšie než Praha