Americká spoločnosť Tapestry kúpi za 8,5 miliardy dolárov firmu Capri Holdings, ktorá je majiteľom značiek luxusného tovaru Michael Kors a ďalších. Spoločnosti to uviedli v oznámení. Spojený podnik chce na globálnom trhu lepšie konkurovať väčším európskym rivalom.

Americkí predajcovia luxusného tovaru zaostávajú za európskymi náprotivkami, ako je spoločnosť LVMH. Tá vlastní 75 značiek vrátane amerického predajcu luxusných šperkov Tiffany a módnych značiek Louis Vuitton a Dior. Vďaka oznámenej transakcii sa pod jednu strechu dostanú značky firmy Tapestry, medzi ktoré patria aj Kate Spade, a značky Jimmy Choo alebo Versace, ktoré patria holdingu Capri.

Spoločnosť Tapestry zaplatí za každú akciu Capri 57 dolárov, čo predstavuje k poslednej záverečnej cene na burze prémiu takmer 65 percent.
Spojenie by obom firmám mohlo priniesť výhody v čase, keď americký maloobchod zápasí so slabším domácim dopytom. Spotrebiteľské výdavky doteraz obmedzovala vysoká inflácia a oživenie neprichádza ani na kľúčovom trhu v Číne.

Rast prostredníctvom akvizícií

„(Slabnúci dopyt) vyvíja tlak na spoločnosti Tapestry a Capri, ktoré sa teraz snažia posilniť rast na medzinárodných trhoch. Väčšia istota je v tom, že sa do odvážnych medzinárodných plánov pustí ako väčší subjekt, "uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti GlobalData Neil Saunders.

Obe spoločnosti sa rozrástli prostredníctvom akvizícií. V roku 2017 kúpila firma Tapestry, vtedy známa ako Coach, za 2,4 miliardy dolárov výrobcu kabeliek Kate Spade. V tom istom roku kúpila spoločnosť Capri, predtým známa ako Michael Kors, za 1,2 miliardy dolárov britského výrobcu obuvi Jimmy Choo. O rok neskôr Capri prikúpila za 2,2 miliardy dolárov firmu Versace.

Minulý mesiac francúzsky predajca luxusného tovaru Kering oznámil, že kupuje 30-percentný podiel v talianskej módnej značke Valentino. Kering sa snaží podporiť predaj vo svojej hviezdnej značke Gucci. Francúzsky výrobca luxusného tovaru LVMH zase na začiatku roka 2021 uzavrel akvizíciu spoločnosti Tiffany v hodnote 15,8 miliardy dolárov.

Ďalšie dôležité správy

Keď Kering, nadnárodná spoločnosť vlastniaca značku Gucci, a značka Hermes tento týždeň zverejnia svoje tržby, investori budú hľadať známky toho, že skupiny luxusných značiek veria, že bohatí kupujúci sú ochotní zaplatiť za dizajnérske doplnky vyššie sumy.
Neprehliadnite

Francúzska skupina Kering kúpi 30-percentný podiel v talianskom módnom dome Valentino