Konglomerát LVMH sa rozhodol presunúť niektoré svoje obchody a ľudské zdroje preč z Hongkongu v reakcii na klesajúci záujem zákazníkov o toto kedysi luxusné obchodné centrum Ázie. Spotrebitelia z pevninskej Číny totiž podľa agentúry Bloomberg začali uprednostňovať skôr nákupy z domu.
LVMH by sa rád zameral na rastúce metropoly, akými sú Šanghaj, Čcheng-tu, Kuang-čou a Šen-čen, keďže Hongkong pomaly stráca svoj význam. Konglomerát už do Šanghaja presunul svoju hlavnú centrálu i regionálne sídla niektorých značiek. Hovorca LVMH vec odmietol komentovať a média odkázal na nedávno zverejnené správy o zisku.
Hongkong bol dlho akousi mekkou luxusných nákupov pre turistov z pevninskej Číny, ktorých lákali nižšie ceny a široký výber tovaru. Osud tohto mesta sa zmenil v roku 2019, keď mesiace protivládnych protestov odradili mnohých návštevníkov. Do toho udrela aj pandémia koronavírusu, následkom ktorej Čína pred svetom uzavrela svoje hranice. Chýbajúci návštevníci tak prinútili značky zatvoriť svoje obchody v najprestížnejších častiach Hongkongu. LVMH, pod ktorú patria značky Louis Vuitton, Christian Dior či Tiffany, sa tu z následkov covidu spamätávala pomalšie než v iných častiach Číny.