Takmer všetci majú nejaký skrytý motív, tvrdí zakladateľ hedžového fondu Bridgewater Associates a investor Ray Dalio. Odhalí ich podľa neho jednoduchá otázka, píše portál CNBC.
„Keď vám niekto opisuje, čo sa deje, opýtajte sa samých seba, aké má tento človek predsudky a ciele,“ poradil sledovateľom na sociálnej sieti Threads miliardár. Túto taktiku možno využiť v každej situácii, či už ide o nakupovanie, žiadosť o radu, čítanie novín alebo sledovanie správ. „To preto, lebo väčšina ľudí sa vám snaží predať niečo, čo im pomôže dosiahnuť výsledok, po ktorom túžia,“ vysvetlil Dalio. Obchodníci sa napríklad snažia zákazníkom tovar predať preto, lebo z toho majú províziu.
V týchto situáciách nemusí byť podľa investora na škodu pozrieť sa na ne z pohľadu inej osoby, vďaka čomu človek získa určitý nadhľad. „Ak dokážete identifikovať ľudí, ktorí sú skutočnými priateľmi alebo sa vám úprimne snažia pomôcť, budete mať oveľa lepší život,“ uzavrel Dalio.