Ľudia majú hlbšie do peňaženiek. Medzi prvými záležitosťami, ktoré škrtajú, sú streamovacie služby. Tento jav sa v rekordnom počte ukázal medzi spotrebiteľmi v Spojenom kráľovstve, kde ako hlavný faktor pôsobí rastúca inflácia.

Sériu zlých správ dostáva najmä Netflix, Apple TV, Amazon Prime, Disney+ aj rôzni konkurenti v oblasti streamingu - vrátane už o prežitie bojujúcej CNN+

Čakali rast, prišiel pokles

Počet predplatiteľov Netflixu začal klesať prvýkrát za posledné desaťročie. V prvom štvrťroku 2022 stratil až 200-tisíc zákazníkov (stav klesol na 221,6 milióna), tvrdí Bloomberg. V aktuálnom druhom štvrťroku služba počíta, že príde o ďalšie dva milióny zákazníkov. Pre spoločnosť, ktorá pravidelne mávala nárast 25 miliónov predplatiteľov ročne, je to pomerne veľká strata.

Líder v oblasti streamovania v reakcii na to plánuje urobiť zmeny. Obmedzí tiež svoje výdavky na filmy a televízne programy.

Firma sa už na začiatku marca rozhodla pozastaviť služby v Rusku v dôsledku invázie Ruska na Ukrajinu. To spôsobilo stratu 700-tisíc predplatiteľov, tvrdí Reuters.

Akcie padli

Americkej internetovej televízii Netflix padli aj ceny akcií (v období zverejnenia výsledkov hospodárenia o 26 percent), pretože investori sa obávajú, že najlepšie časy má možno už za sebou, uviedla agentúra AP. Tento trend potvrdzujú aj najnovšie dáta, ktoré zverejnili Financial Times (FT). Akcie Netflixu po stredajšom otvorení (20. apríla) stratili až 30 percent.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa