Práca v gastrobiznise stále v anglickej metropole zostáva v tieni a nie je taká „cool“ ako napríklad pozícia marketingového manažéra, grafického dizajnéra či IT-čkára, tvrdia autori Nicolas Bosetti a Mario Washington-Ihieme.
Zrejme to má pôvod v minulosti, keďže práca v kuchyni sa považovala za ženskú činnosť a netešila sa v Británii veľkému statusu. Preto ju chcú oprášiť a dostať na výslnie nielen ako obyčajnú činnosť, ale ako kreatívnu profesiu.
Neblahý stav biznisu podopierajú aj číslami. Približne 20-tisíc kuchárov v Spojenom kráľovstve zavesí varechu na klinec, čo je až desať percent z celkové počtu. Horšie však je, že ich nemá kto nahrádzať. Prvým problémom je slabý vzdelávací systém a zlé pracovné podmienky. Len pre predstavu, v roku 2016 pracovalo v 9-miliónovom Londýne 55-tisíc
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?