Dlhodobí používatelia sú znepokojení rozmáhaním sa osobného obsahu na LinkedIn, pričom sa obávajú, že platforma pre hľadanie práce sa čoraz viac podobá na Facebook. Podnikateľka z Bostonu Ali Cudbyová, ktorá využíva LinkedIn na získavanie klientov, si všíma generačné rozdiely na tejto stránke.
Bloomberg uvádza, že je otrávená nárastom performatívneho obsahu od influencerov a pribúdaním „myšlienkového líderstva“ generovaného pomocou AI, nehovoriac o príspevkoch so zvieratami a dovolenkovými fotografiami, ktoré čoraz viac zapĺňajú informačný kanál.
Keďže jej angažovanosť na platforme klesá, nedávno sa obrátila na odborníka na sociálne médiá, ktorý jej poradil, aby pridávala viac osobného obsahu, aby si zvýšila viditeľnosť. „To je pre mňa skutočne neautentické,“ povedala.
Trh práce stagnuje a nezamestnanosť rastie, čo vedie k tomu, že čoraz viac ľudí sa obracia na LinkedIn, aby si zaktualizovali životopisy a zvýšili viditeľnosť na tejto platforme vlastnenej spoločnosťou Microsoft. Súčasne dochádza k generačnému posunu, keďže digitálne zručná generácia Z vstupuje na pracovný trh.
Nokia 3210 je späť. Mladých už obrazovky unavujú, kupujú radšej dumbfóny
„Rady, ktoré dávame všetkým, sú rovnaké: Príďte na LinkedIn pripravení pomáhať – pomáhajte ľuďom na ich ekonomickej ceste tým, že budete zdieľať, čo viete o témach, ktoré sú pre vás zaujímavé,“ hovorí šéfredaktor a viceprezident produktového oddelenia spoločnosti Dan Roth. „Čím otvorenejší a autentickejší budete, tým je pravdepodobnejšie, že ľudia začnú reagovať a diskutovať.“
LinkedIn bol založený pred 22 rokmi, ešte predtým, ako existovali Facebook, Instagram, Twitter a dokonca aj MySpace. Platforma experimentovala s obsahom roky, pracovala s meniacim sa mixom kariérnych informácií, správ, newsletterov a „myšlienkového líderstva“ influencerov.
V súčasnosti sú to práve členovia generácie Z, narodení približne medzi rokmi 1997 a 2010, ktorí prispievajú k rastu počtu prihlásení na LinkedIn, keďže čoraz viac vstupujú do profesionálneho sveta. Títo mladší používatelia tiež stoja za obsahovou zmenou na stránke.