Najväčší obchodný reťazec s potravinami Lidl reaguje na plány supermarketu Biedronka, ktorý ohlásil zámer vstúpiť na slovenský trh už koncom budúceho roka, a „začína pokukovať aj po lokalitách, o ktoré doteraz nemal veľký záujem,” píše Index Sme.sk.  

Len za posledné dva roky otvoril Lidl 19 nových predajní a za rok 2022 dosiahol tržby takmer 1,9 miliardy eur. Jeho dominanciu však podľa Ľubomíra Drahovského, analytika trhu, môže narušiť práve poľský konkurent, ktorý je obľúbený najmä na severe Slovenska. TREND navštívil prevádzku reťazca, o ktorej píše v tomto článku.  

Stratégiou „poľskej lienky” je sieť malých prevádzok, ktoré umiestňuje práve do lokalít, „o ktoré veľké reťazce ani nezakopnú,” píše ekonomický portál a uvádza príklad dvojtisícovej Dukly, kde je okrem Biedronky už len obchod Žabka.  

Naopak Lidl si volil miesta pre nové predajne najmä tam, kde býva približne päťtisíc ľudí prípadne sa v rámci spádovej oblasti nachádza zhruba 15-tisíc obyvateľov. Po novom však znížil nároky a v hľadáčiku má aj lokality s 2-tisícovou obývateľnosťou. „To sú väčšie dediny v okolí okresných a krajských miest, prípadne okrajové štvrte väčších miest,” dodáva ekonomický portál. Hovorca Lidlu potvrdil, že hľadajú nájomné priestory od 800 – 2 300 metrov štvorcových a pozemky od 3 500 do 8-tisíc metrov štvorcových. Podľa Drahovského si tak Lidl chce obsadiť oblasti atraktívne pre Biedronku a vytvoriť konkurenčné prostredie.  

Výzvou pre oba reťazce môže byť aj využitie automatizovaných prevádzok bez predavačov, ktoré by ušetrili prevádzkové náklady. Rovnako problémom sa nakoniec môže stať aj samotná logistika, keďže cesty mimo hlavných ťahov môžu podľa Drahovského spomaľovať dopravu a predražiť výdavky na pohonné látky. 

Ďalšie dôležité správy

Biedronka
Neprehliadnite

Je to definitívne, poľský lacný obchodný reťazec Biedronka prichádza na Slovensko