Vo všeobecnosti platí, že lety je potrebné využiť v presnom poradí, v akom sú vystavené. V prípade nenastúpenia na ktorýkoľvek úsek letu na letenke, má letecký dopravca právo na okamžité zrušenie nasledovných úsekov letu, bez akejkoľvek náhrady prípadnej škody.

„Pri klasických letenkách, ktoré sú kúpené u jednej spoločnosti, pričom môžu byť operované rôznymi partnerskými dopravcami, a zároveň ich tvorí viac letov, napríklad Viedeň – Paríž – New York City a späť, si dovolím tvrdiť, že 99 percent dopravcov má v podmienkach napísané, že ak cestujúci nenastúpi na jeden úsek, zvyšné mu budú zrušené bez kompenzácie,“ hovorí PR manažér cestovnej kancelárie Pelicantravel Jozef Rybár.

Iná je podľa neho situácia, ak človek let zmešká nie vlastnou vinou. Na druhej strane, pri kúpe spiatočnej letenky či leteniek s medzipristátím u rôznych leteckých dopravcov, ktorí nie sú v partnerskej aliancii, problém s možným zrušením časti letu, samozrejme, odpadá.

Zhovievavé nízkonákladovky

Samostatnou kapitolou sú nízkonákladové aerolínie, ktoré realizujú lety väčšinou len v rámci kontinentu – na kratšie vzdialenosti, teda ich zákazníci si kupujú letenky priamo do cieľovej destinácie bez nutného prestupu.

Podľa J. Rybára v zásade platí, že low-costové aerolínie cestujúcim

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa