Francúzsky výrobca kozmetiky L'Oréal oznámil za tretí štvrťrok rast tržieb o viac než desatinu, potiahli ich však najmä dobré výsledky na európskom trhu. V Ázii sa firme príliš nedarilo, najmä v severných oblastiach.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť zaznamenala za tretí štvrťrok tržby na úrovni 10 miliárd eur. Oproti tretiemu kvartálu minulého roka to na porovnateľnej báze predstavuje rast o 11,1 percenta. Firma tak zaostala za očakávaniami, keď trhy počítali s rastom tržieb o 11,5 percenta.
Tržby podporil najmä európsky a americký trh. V prvom prípade sa zvýšili o 16,2 percenta a v druhom o 11,8 percenta. V obidvoch prípadoch tak spoločnosť prekonala očakávania. V Európe síce inflácia spotrebiteľské výdavky obmedzila, L'Oréal však uviedla, že nezaznamenala presun jej zákazníkov k lacnejším produktom či obmedzovanie nákupov.
Vývoj v Ázii, najmä v jej severných oblastiach zahrnujúcich Južnú Kóreu, nebol priaznivý. Tržby v severnej Ázii klesli o 4,8 percenta, zatiaľ čo sa pôvodne očakávalo ich zvýšenie. Trh s kozmetikou v kontinentálnej Číne je podľa spoločnosti do veľkej miery stabilný, tempo zotavovania z útlmu spôsobeného pandémiou je však stále dosť slabé.
Napriek tomu má L'Oréal na čínskom trhu nemalé ambície a v tomto a budúcom roku chce rozšíriť ponuku svojich značiek aj do menších miest.