Najväčší výrobca luxusných módnych tovarov na svete, francúzska skupina LVMH, zaznamenala v druhom štvrťroku len mierny nárast tržieb, čo opäť upozornilo na riziko spomalenia rastu v celom odvetví.
Tržby skupiny na organickej báze, ktorá je očistená o kurzové vplyvy a akvizície, za tri mesiace do konca júna v medziročnom porovnaní vzrástli o jedno percento na 20,98 miliardy eur. Druhá najväčšia verejne obchodovaná spoločnosť v Európe s trhovou hodnotou približne 340 miliárd eur zverejnila výsledky hospodárenia v čase, keď pribúdajú obavy zo slabého predaja značkovej módy v Číne, ktorá je kľúčovým trhom odvetvia.
Divízia módneho a koženého tovaru, ktorá zahŕňa značky Louis Vuitton a Christian Dior a tvorí takmer polovicu tržieb skupiny a väčšinu prevádzkového zisku, zaznamenala rast o jedno percento v porovnaní s dvojpercentným rastom v prvom štvrťroku.
„Hoci skupina zostáva v súčasnom kontexte ostražitá, k druhej polovici roka pristupuje s dôverou,“ uviedol vo vyhlásení Bernard Arnault, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ LVMH.