Svetový producent nealkoholických nápojov PepsiCo oznámil za prvý kvartál rast tržieb o viac než desatinu. Podporil ich rast cien produktov a síce nižší, avšak stále solídny dopyt zákazníkov po výrobkoch firmy. Spoločnosť zároveň zlepšila odhad vývoja tržieb na celý rok.
PepsiCo oznámila, že tržby za prvý kvartál dosiahli 17,85 miliardy dolárov (16,22 miliardy eur). V medziročnom porovnaní to predstavuje rast o 10,2 percenta. Výsledky tak prekonali očakávania analytikov, ktorí predpokladali rast tržieb zhruba na 17,2 miliardy dolárov. Na organickej báze sa tržby zvýšili o 14,3 percenta.
Tržby výrazne podporil rast cien. PepsiCo ich v prvom kvartáli zvýšila medziročne v priemere o 16 percent. Rast cien tak dokázal do veľkej miery vykompenzovať pokles globálneho objemu predaja. Geograficky firmu významne podporil americký trh. Na ňom sa tržby z predaja nápojov, čo predstavuje najväčší biznis spoločnosti, zvýšili o osem percent.
Čistý zisk klesol zo 4,26 miliardy na 1,93 miliardy dolárov, avšak zisk bez započítania mimoriadnych položiek dosiahol 2,07 miliardy dolárov, čo na akciu predstavuje 1,50 dolára. Spoločnosť tak aj v tomto prípade prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 1,39 dolára.
V reakcii na vývoj v prvom kvartáli spoločnosť zlepšila odhad tržieb a upraveného zisku na celý rok. Pôvodne počítala s rastom tržieb na organickej báze o šesť percent, teraz očakáva, že rast dosiahne osem percent. Čo sa týka upraveného zisku na akciu, firma odhaduje, že za rok 2023 dosiahne 7,27 dolára. V predchádzajúcej prognóze uvádzala tento zisk na úrovni 7,20 dolára.