Kríza v Červenom mori spôsobuje v barcelonskom prístave meškanie lodí o 10 až 15 dní. Uviedol to predstaviteľ prístavu, podľa ktorého to má vplyv na dodávky všetkých druhov produktov vrátane LNG.

Lode meškajú, pretože sa musia plaviť okolo celej Afriky, aby sa vyhli potenciálnym útokom v Červenom mori, povedal šéf prístavu Lluís Salvadó.

Barcelona je jedným z najväčších terminálov LNG v Španielsku. Meškania lodí v západnej časti Stredozemného mora sú pritom kratšie, keďže tieto prístavy sú bližšie na obchádzkovej trase okolo Afriky. Kríza v Červenom mori oveľa viac zasiahla prístavy vo východnom Stredomorí, dodal Salvadó.

Viaceré lodné spoločnosti pozastavili plavby cez Červené more a Suezský prieplav, aby sa vyhli útokom jemenských militantných húsíovcov podporovaných Iránom v reakcii na izraelské vojenské operácie v Gaze.

Útoky raketami a dronmi sa zameriavajú najmä na kontajnerové lode. Mnoho tankerov s palivom naďalej používa túto trasu, hoci QatarEnergy, druhý najväčší svetový vývozca LNG, prestal posielať svoje tankery cez Červené more pre obavy o ich bezpečnosť.

Ďalšie dôležité správy

Decaying FSO Safer oil tanker in Yemen
Neprehliadnite

Prečo húsíovci zaútočili aj na lode prevážajúce ruskú ropu? Za chaos na mori môžu aj dane