Zamestnanci Wall Streetu sa pomaly vracajú do kancelárií, no v úplne novom šate. Pandémia donútila finančných gigantov prehodnotiť pravidlá obliekania. Čoraz viac firiem dovoľuje zamestnancom nosiť neformálne oblečenie namiesto oblekov či dámskych kostýmov, píše Business Insider.

Viceprezident Barclays Luis Arteaga si zaspomínal, že keď v banke začal v roku 2017 pracovať, musel povinne nosiť obleky a kravaty. Teraz si do práce oblieka košeľu a khaki nohavice. Ak má stretnutie s klientom, prehodí si cez seba ešte sako. „Vyzerá to trochu modernejšie a výraznejšie než čierny oblek, ktorý som nosil kedysi,“ povedal 27-ročný obchodník.

Business Insider sa opýtal súčasných hviezd Wall Streetu, ako sa za posledné roky zmenil ich šatník. Z odpovedí vo všeobecnosti vyplynulo, že doň zaradili viac farieb a pohodlnejšie kúsky oblečenia.

Dámske trendy

Kvantitatívna výskumníčka vo Fidelity Shanta Wuová portálu povedala, že dni, keď musela nosiť kostými, sú minulosťou. „Topánky na opätku nahradili tenisky a tradičné saká zas flísové saká,“ vysvetlila.

Pre niektoré ženy na Wall Streete znamená prechod z formálneho na neformálny štýl obliekania voľnejšiu ruku v rámci výberu outfitov. Už viac nemusia nosiť len tradičnú „uniformu“ v podobe kostýmov a šiat.

„Na začiatku kariéry sa ženy obliekali tak, aby čo najviac zapadli do kolektívu,“ dodala Kristen Powersová, výkonná riaditeľka v Morgan Stanley. Ich oblečenie bývalo v tmavých farbách a nevýrazných strihoch. Teraz sa obliekajú viac podľa seba, dodala riaditeľka s tým, že aj u seba v banke vidí na ženách viac farieb než kedysi.

Athleisure na vzostupe

Nikto z opýtaných hviezd Wall Streetu nepovedal, že by si zrazu začal kupovať viac kravát od Ferragama, no mnohí čoraz viac siahajú po kúskoch typických pre athleisure módu. Tá je zlatou strednou cestou medzi eleganciou a pohodlím. Ide o oblečenie, ktoré môžu ľudia nosiť nielen počas športových aktivít, ale aj v bežný deň.

„Je úplne jasné, prečo akcie Lululemonu stúpajú,“ povedal David Trinh, 33-ročný vedúci globálnych mien v Bridgewater Associates. Podľa neho svet hedžových fondov nemá problém s trochu uvoľnenejším štýlom obliekania. Aj zamestnanci Bridgewateru vymenili rifle a košele za kúsky od Lululemonu.

Athleisure dobre funguje aj pre spoločnosti, ktoré sa presťahovali z New Yorku do celoročne teplejších oblastí, akou je Florida. Andrew Almeida, partner v spoločnosti Thoma Bravo, povedal, že po presťahovaní do Miami na komplet zmenil šatník. Pre extrémne vysoké teploty si teraz kupuje výhradne oblečenie z elastických a priedušných materiálov.

Tenisky v kanceláriách

Koncom roku 2019 oznámil Richard Handler, generálny riaditeľ investičnej banky Jefferies, zamestnancom, že budú môcť nosiť neformálnejšie oblečenie. Výkonná riaditeľka Katya Brozynová sa tak konečne mohla navždy vzdať topánok na opätku. „Opätky sú mŕtve, kravaty sú mŕtve. Som s tým úplne v pohode,“ povedala riaditeľka.

Tenisky sú obľúbenou voľbou aj Benjamina Kifloma, manažéra portfólia v spoločnosti Goldman Sachs Asset Management. Najradšej nosí nízke tenisky Nike Air Force One. „Sú pohodlné. Mám ich vo viacerých farbách,“ dodal manažér s tým, že aj napriek tomu má stále pod kancelárskym stolom pre istotu schovaný jeden pár klasických poltopánok.

Ohľad na klienta

Prvý dojem je v prípade kontaktu s klientmi vždy dôležitý. Aj keď sa štýl obliekania v kanceláriách uvoľnil, na stretnutia s potenciálnymi zákazníkmi sa stále treba obliekať slušne, tvrdí viceprezidentka Bank of America Sarah Sigfussonová.  

Poznať publikum je kľúčové, dodal Michael Wilkinson, 35-ročný riaditeľ v korporátnej a investičnej banke Wells Fargo. Podľa neho je lepšie, keď sa obchodník neoblieka oveľa formálnejšie než klient, pretože nebude pôsobiť až príliš strnulo a povýšenecky.

Aj Patrick McGoldrick z JPMorgan Asset Management súhlasí, že je niekedy vhodnejšie prísť na stretnutie v teniskách a rifliach namiesto v obleku. „Ak idete na stretnutie s 22-ročným človekom s výnimočným nápadom, ktorý sám prišiel v roztrhanom tričku a rifliach, tak je vašou úlohou vybudovať s ním vzťah akýmkoľvek dostupným spôsobom,“ uzavrel výkonný riaditeľ.

Ďalšie dôležité správy

Jeff Bezos
Neprehliadnite

Tí najbohatší z ultrabohatých sa poznajú podľa nenápadných doplnkov. Okaté logá sa už nenosia