Súťaž City Memory malo viedenské letisko spustenú aj na Facebooku, pričom bola celá v slovenčine (kampaň trvala do 30.10.2017). Nešlo samozrejme o kampaň zameranú len na slovenských cestujúcich.
„Spádová oblasť Viedne pokrýva okrajové časti Česka, Slovenska, Maďarska a Slovinska - to všetko do dvoch hodín jazdy autom,” vysvetľuje hovorkyňa viedenského letiska Kathrin Hanzlová. Dodáva, že viedenské letisko je dobrým prestupovým uzlom pre mnoho leteckých spoločností.
„S cieľom prilákať viac cestujúcich z uvedenej spádovej oblasti umiestňujeme reklamy do ich úradného jazyka,” hovorí K. Hanzlová.
Vďaka Fly Dubai a Emirates
Len nedávno aj košické letisko spustilo kampaň, v ktorej láka cestujúcich z blízkeho okolia, ale aj z Bratislavy, aby leteli z východu Slovenska. Zbohom Budapešť, zbohom Bratislava, hlásala aj pred rokom. „Už nemusíte mrhať drahocenným časom a cestovať na iné letiská. Dnes sa dá z Košíc lietať všade. Európa, Amerika, Ázia či Afrika.”
Tak ako Viedeň aj Košice (ktoré mimochodom majú spoločného majiteľa) sa teda prezentujú tým, že sa z ich letiska dá lietať do celého sveta.
S tým sa Bratislava doteraz chváliť nemohla, prestupových destinácií bolo len pár. Od 8. novembra sa ale začlení medzi letiská, z ktorých sa bude dať lietať s prestupom do iných ako európskych väčšieho okruhu destinácií.
Fly dubai Zdroj: Ján Blažej
Udeje sa tak vďaka spojeniu dvoch leteckých spoločností - Fly Dubai a Emirates. Cez Fly Dubai, ktoré lietajú z Bratislavy do Dubaja v zimnej sezóne trikrát za týždeň, by sa tak malo dať dostať všade, kam lietajú aerolínie Emirates. Teda do viacerých destinácií v Afrike, Európe, niektorých destinácií v južnej Amerike, USA, na Blízky či vzdialenejší východ Ázie. Nelietajú do USA či Austrálie.
Slabá propagácia
Problém je však v tom, že bratislavské letisko nemá peniaze na to, aby túto novinku spropagovalo. Jediný spôsob je pripravovaná tlačová správa, ktorá sa v podobe článkov môže objaviť v médiách, potvrdila hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková.
„Všetko stojí peniaze, ale investícií, ktoré potrebujeme, je príliš veľa na to, aby sme na toto mohli vyčleniť peniaze,” povedal pred časom generálny riaditeľ Letiska M. R. Štefánika Jozef Pojedinec v rozhovore pre TREND.
Aktualizované o 16:30: Ako však doplnila neskôr V. Ševčíková nové linky propaguje Bratislava aj na Facebooku, Twitteri, webstránke letiska či newsletterom, ktorý posielajú registrovaným prijímateľom. Taktiež rozdávajú napríklad letáky s mapou leteckých spojení či posielajú správy turistickým organizáciám. "Do budúcna zvažujeme aj väčšie informačné a propagačné kampane," doáva V. Ševčíková.