Koaliční poslanci chcú, aby sa politická reklama mohla vysielať aj počas kampane volieb do orgánov územnej samosprávy. Navrhujú to v novele zákona o volebnej kampani, ktorú predložili do Národnej rady (NR) SR.

Vysielací čas by mohli získať kandidáti na predsedu samosprávneho kraja, primátora mesta, starostu obce či mestskej časti a politická strana, ktorá v týchto voľbách podá kandidátnu listinu. Novelou by sa umožnilo aj vysielanie reklamy kandidátov na poslancov zastupiteľstiev.

Predkladatelia tvrdia, že regionálne a lokálne médiá nemôžu vysielať politickú reklamu, ktorá býva zhrnutím volebných programov a zámerov kandidátov. Navrhujú preto, aby RTVS a iný vysielateľ s licenciou mohli vyhradiť najviac 20 hodín času na politickú reklamu v rozhlasovom vysielaní a najviac 20 hodín v televíznom vysielaní.

Medzinárodný dom umenia pre deti BIBIANA znovu otvorili pre návštevníkov zatiaľ len výstavou Najkrajšie knihy Slovenska 2019. Na otvorení sa zúčastnila aj ministerka kultúry SR Natália Milanová (na snímke) a v sprievode riaditeľa BIBIANY Petra Tvrdoňa si prezrela aj ostatné výstavné priestory. V Bratislave 12. Mája 2020. FOTO TASR – Dano Veselský
Neprehliadnite

V RTVS sa začína kontrola, kroky Borisa Kollára nepovažuje ministerka kultúry za štandardné

„Pomerne veľký časový rozsah hodín je navrhnutý z dôvodu, že v komunálnych voľbách kandiduje vzhľadom na veľký počet obcí a miest aj veľký počet kandidátov,“ vysvetlili poslanci v dôvodovej správe. Vysielateľ by tiež podľa navrhovanej legislatívy mohol vyhradiť vysielací čas na diskusné programy pre jednotlivých kandidátov vo voľbách do orgánov územnej samosprávy.

V takom prípade by mal povinnosť predložiť Rade pre vysielanie a retransmisiu projekt programu, a to 30 dní pred začiatkom vysielania. Poslanci pripomínajú, že podobné princípy platia pri voľbách do NR SR, Európskeho parlamentu či pri voľbe prezidenta SR.

Zákon by v prípade schválenia parlamentom mohol byť účinný od 1. januára 2021.