Pravdepodobnej kandidátke Demokratickej strany na prezidentku USA Kamale Harrisovej sa darí využívať potenciál sociálnych sietí, kde oslovuje čoraz viac mladých voličov. Už počas pôsobenia ako viceprezidentka sa sústredila na prácu v online priestore, stretávala sa s mileniálmi, influencermi a miestnymi organizáciami. Menej ako 90 dní do volieb Harrisovej kampaň prechádza jemnými zmenami, aby využila rastúci záujem o jej osobu na sociálnych sieťach a premenila ho na hlasy voličov, informuje CNN.
Mnohé z videí, ktoré K. Harrisová zavesila na jej profiloch, sa okamžite stali virálnymi. „Keď vidíme, ako sa šíria po internete a sú reinterpretované mladými ľuďmi, uvedomujeme si moc, ktorú mladí dnes majú nielen pri volebných urnách, ale aj pri definovaní naratívu,“ povedala digitálna strategička Deja Foxxová, ktorá bola v 19 rokoch najmladšou členkou Harrisovej tímu v prezidentskej kampani v roku 2020.
Od chvíle, keď Joe Biden odstúpil z boja o Biely dom a podporil viceprezidentku v rámci jej nominácie, sa digitálna štruktúra a stratégia tímu príliš nezmenila. Angažovanosť jej priaznivcov a počet zdieľaní na sociálnych médiách napriek tomu rastú. Počet prehratí, ktoré TikTok účet i@KamalaHQ získal za 65 príspevkov za 20 dní, bol viac než dvojnásobný v porovnaní s @BidenHQ, ktorý zverejnil 335 príspevkov za približne päť mesiacov.
Google a Meta uzavreli tajnú dohodu o reklame zameranej na tínedžerov
Podľa Roba Flahertyho z Harrisovej tímu je cieľom premeniť nadšenie z jej kandidatúry na dobrovoľníkov, darcov a aktívnych podporovateľov v kampani. Kombináciou príspevkov na sociálnych sieťach a zapojením influencerov sa snažia osloviť voličov. Skupina, ktorá prevádzkuje @KamalaHQ na TikToku, je veľmi mladá. Ide o päťčlenný tím skladajúci sa z príslušníkov generácie Z, ktorý vedie Parker Butler (24) spolu s Lauren Kappovou (25).
P. Butler hovorí, že zatiaľ čo Facebook je zameraný na „starších ľudí“, TikTok je skôr pre „mladé publikum“. Snažia sa prispôsobiť obsah jazyka, ktorý používa generácia Z, aby bol „čo najšpecifickejší“ pre danú platformu. Odkedy sa z účtu @BidenHQ stal @KamalaHQ, pomer like-to-view sa zvýšil z 10 až 15 percent na 15 až 25 percent.