Spoločnosť poskytujúca finančné služby JPMorgan Chase obmedzila svojim zamestnancom prístup k chatbot aplikácii ChatGPT. Agentúre Bloomberg to prezradil zdroj oboznámený so situáciou, ktorý chcel zostať v anonymite, pretože ide o dôvernú informáciu.
Podľa zdroja nejde o reakciu na žiaden konkrétny incident, ale o súčasť bežnej praxe, pokiaľ ide o kontrolu v oblasti softvérov tretích strán.
Aplikácia ChatGPT sa v posledných mesiacoch stala internetovým fenoménom. Softvér dokáže na základe jednoduchého príkazu vytvárať rôzne texty, obrázky či iný druh médií. Okrem toho je schopný konverzácie s ľuďmi a odpovedať na otázky.
Vďaka tomu sa okolo jeho budúceho potenciálu spustila vášnivá debata a v pláne je dokonca aj vytvorenie fondu obchodovanom na burze (ETF) založenom na podobnom koncepte.
Opatrnosť, s ktorou prísne regulovaní poskytovatelia finančných služieb pristupujú k zavádzaniu nových technológií, je pochopiteľná. Regulačné orgány Spojených štátov v rokoch 2021 a 2022 udelili niekoľkým bankám pre neoprávnené používanie súkromných služieb na výmenu správ pokuty v celkovej hodnote dve miliardy dolárov.