Závod má byť podľa projektu predloženého na posúdenie vplyvov na životné prostredie budovaný v dvoch fázach. Celková kapacita listovania dosiahne 50-tisíc ton ročne a zastavaná plocha bude mať 57-tisíc metrov štvorcových. Zameriavať sa bude predovšetkým na lisovanie hliníkových dielov, ktoré majú tvoriť až deväťdesiat percent produkcie.
Aj to potvrdzuje, že hlavným odberateľom novej fabriky bude práve automobilka Jaguar Land Rover. Tá bude totiž vo svojej slovenskej fabrike vyrábať autá s hliníkovou karosériou. Gestamp plánuje s výstavbou závodu začať koncom tohto roka a výroba má odštartovať v polovici roku 2018.
Gestamp a slovenské aktivity
Gestamp doteraz priame zastúpenie na Slovensku nemal. Najbližšie fabriky sú v maďarskom Móre a poľskej Poznani. Nepriamo je však prítomná cez závod Edscha Slovakia vo Veľkom Mederi, keď v roku 2009 odkúpila od nemeckej skupiny Edscha jej divíziu dielcov karoséria vrátane fabriky na Slovensku.
Synergie bude skupina Gestamp môcť využiť aj so senickým závodom ArcelorMittal Gonvarri SSC Slovakia. Ide o joint venture španielskej oceliarskej spoločnosti Gonvarri patriacej práve do skupiny Corporacion Gestamp a indického gigantu ArcelorMittal.
Závod v Senici pôsobí ako servisné centrum pre spracovanie ocele, čo znamená, že pre zákazníkov dodáva vyseknuté kusy plechov. Skúsenosti má aj s hliníkom, keďže pred troma rokmi zainvestoval do nového lisu, ktorý dokáže pracovať s oceľou, ako aj s hliníkom.
Boj o ľudí
Výstavba nového závodu firmy Gestamp v Nitre vyostrí boj o zamestnancov v regióne. Len automobilka Jaguar Land Rover totiž plánuje prijať takmer tri tisíc ľudí. Nový závod v Nitre stavia aj Matador Automotive, v ktorom dá prácu 170 ľuďom. Sedemdesiat nových ľudí chce prijať aj nitriansky výrobca svietidiel SEC.