Ikonická automobilka oznámila radikálnu zmenu identity svojej značky. Doterajšie logo „vrčiacej mačky“ nahrádza modernizované logo „skákajúcej mačky“.
Firma chce touto zmenou reflektovať nový dizajn a filozofiu spoločnosti. Nový branding zahŕňa aj vizuálnu zmenu názvu značky, ktorý bude písaný ako JaGUar. Firma zároveň deklaruje, že tento krok je „silnou oslavou modernizmu“.
Kreatívny riaditeľ spoločnosti Jaguar Land Rover, Gerry McGovern, vysvetlil, že zmena značky vychádza z filozofie zakladateľa spoločnosti Sira Williama Lyonsa. „Jaguar má v súčasnosti rovnaký základ ako kedysi: originalitu. Lyons veril, že Jaguar by nemal byť kópiou ničoho,“ uviedol McGovern.
„Nový Jaguar je značka postavená na odvážnom modernizme – nápaditá, umelecká a jedinečná. Týmto procesom obnovujeme hodnoty, ktoré značku kedysi definovali, a robíme ju relevantnou pre súčasné publikum,“ dodal McGovern.
K transformácii sa vyjadril aj výkonný riaditeľ spoločnosti Jaguar Land Rover Rawdon Glover. „Aby sme oživili takto uznávanú značku, museli sme konať odvážne. Jaguar bol vždy najlepší, keď spochybňoval konvencie. Verím, že svet uvidí budúcnosť značky Jaguar v tom najlepšom svetle“.
Elektrifikácia ako budúcnosť Jaguaru
Transformácia značky Jaguar prichádza v čase, keď sa automobilka intenzívne presúva na trh elektrických vozidiel. Spoločnosť už ukončila výrobu väčšiny benzínových modelov a do konca roka 2024 plánuje vyrábať iba jedno vozidlo so spaľovacím motorom – SUV F-Pace. Tento model bude dostupný v benzínovej, naftovej a hybridnej verzii.
Jaguar má v pláne uviesť tri nové elektrické modely v roku 2026, ktoré by mali konkurovať špičkovým modelom, ako je Porsche Taycan. Očakáva sa, že cena týchto vozidiel bude dosahovať úroveň luxusných modelov, pričom môžu patriť medzi najdrahšie sériové autá v histórii značky.
Tento strategický posun však vzbudzuje medzi investormi otázky. Niektorí vyjadrili obavy, či je dopyt po elektromobiloch dostatočne vysoký na to, aby podporil plánovaný prechod značky na plne elektrické vozidlá. Konkurenti, ako Porsche Taycan alebo Audi e-tron GT, čelia podobným výzvam, čo zvýrazňuje neistotu trhu s elektromobilmi.
Jaguar Land Rover už investoval 438 milióna eur do modernizácie továrne vo Wolverhamptone, kde sa bude vyrábať prvý plne elektrický model Range Rover. Na celkový prechod na elektrifikáciu však spoločnosť očakáva, že bude potrebovať investície presahujúce 18 miliárd eur.