Americká telekomunikačná spoločnosť AT&T hlási únik osobných údajov približne 73 miliónov súčasných aj bývalých zákazníkov. Firma informovala, že zatiaľ nie je schopná určiť, ako presne k uniknutiu údajov došlo.
Uniknuté údaje pochádzajú z obdobia pred rokom 2020. Týkajú sa 7,6 milióna súčasných a 65,4 milióna bývalých zákazníkov. Rozsah úniku sa líši od osoby k osobe, uniknuté údaje môžu obsahovať mená, adresy, telefónne čísla, čísla sociálneho poistenia, dátumy narodenia alebo čísla účtov AT&T a prístupové kódy. Podľa spoločnosti sa však zdá, že neunikli finančné údaje ani história telefonických hovorov.
„Spoločnosť AT&T v súčasnosti nemá dôkazy o neoprávnenom prístupe do svojich systémov, ktorý by viedol ku krádeži údajov,“ uviedla spoločnosť. Dodala, že situáciu analyzuje v spolupráci s externými odborníkmi na kybernetickú bezpečnosť. Firma uviedla, že zatiaľ nie je jasné, či údaje pochádzajú priamo od nej alebo od niektorého z jej partnerov.
Spoločnosť tiež uviedla, že už zmenila prístupové kódy, ktoré slúžia ako ďalšia vrstva ochrany účtov. Dodala, že bude kontaktovať klientov, ktorých sa únik citlivých údajov týka, a pomôže im vyriešiť všetky problémy.